Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Hasse »

HSE skrev: borta i Ryssland

cocos_acc.gif :shock: neeej.. väck inte upp 56:an.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

För sent!!! Det är redan uppmärksammat har bara inte hunnit och skriva :lol:

Vad jag sett på vädersajterna har det varit sommarlikt väder i Moskva i nästan en hel månad nu fast lite regn och åska även där p.g.a rester från lågtrycken vi har haft här.

En månad tidigare och varm sommar, längre höst och en kall men kort vinter. Kan det locka? :roll:
Forumsponsor

I dag blåser den som fanken en sån där riktig lågtrycksblåst. Medelvind så där 8-9 sekundmeter, inte särskilt skönt och vara ute.

Ser man på prognosen är det flera lågtryck på väg in västerifrån över Skandinavien så det vilda vädret lär fortsätta in i nästa vecka.

Om en vecka, nästa lördag, är det Unionsrallyt för mopeder i Kalmar, får se om det blir ett rally i regn och blåst? :roll:
HSE

Inlägg av HSE »

Fick åska i går EM :evil: Regn också det mesta av denna dag. Men på sätt och vis är det ändå bättre läge än förra året i min trädgård. 10 dagar i sträck förra våren lockade mina persikor och valnötsträd att blomma, sedan kom det några smällkalla nätter och frös bort både blommor och blad. I år har jag nu små kart på persikoträden och valnötsträdet börjar snart att blomma också. Potatisblasten är hög så jag förväntar mig bra skörd på det mesta i år, jordgubbarna är lite sena men blommar i alla fall så jag skall som vanligt ha egna potatis och jordgubbar till midsommar mistick_yes.gif
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Ja det här med väder är ett elände.... slider_anon.gif
Forumsponsor

Ja jag har en kompis som bara tycker allt är bara bra jämt. Sånt är påfrestande tycker jag och aldrig klaga på nåt :evil:

Fast den händer nån gång att han gör det men då är det jag som tycker det är j-vligt bra :twisted:
Forumsponsor

HSE skrev:Fick åska i går EM :evil: Regn också det mesta av denna dag. Men på sätt och vis är det ändå bättre läge än förra året i min trädgård. 10 dagar i sträck förra våren lockade mina persikor och valnötsträd att blomma, sedan kom det några smällkalla nätter och frös bort både blommor och blad. I år har jag nu små kart på persikoträden och valnötsträdet börjar snart att blomma också. Potatisblasten är hög så jag förväntar mig bra skörd på det mesta i år, jordgubbarna är lite sena men blommar i alla fall så jag skall som vanligt ha egna potatis och jordgubbar till midsommar mistick_yes.gif
Måste säja ditt inlägg ger mig en idé :mrgreen:

Kunde inte statliga oberoende public service TV göra en satsning som kunde kallas *Ekonomivädret* där väderprognosen presenterades för olika näringsgrenar och där meteorologen selektivt kan välja vilken gren som passar bäst för att få en positiv väderprognos som kan ge tittarna uppmuntrande väderbild vid varje tillfälle.
På nåt vis tycker jag det ligger i tiden eller kanske snarare "ur led är tiden" cocos_acc.gif
HSE

Inlägg av HSE »

Ingen mer än jag som läst om när Smurfarna byggde en maskin som kunde styra vädret? Underbar berättelse, som man kunde förutse kolliderade olika gruppers önskeväder med resultat att de fick förstöra maskinen för att undvika inbördeskrig :lol: När vädret blir dåligt är det bäst att inte ha någon att skylla på :wink:
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Härligt väder idag. Solsken, mopeder och fika är aldrig fel.

Bild
HSE skrev:Ingen mer än jag som läst om när Smurfarna byggde en maskin som kunde styra vädret?
Ja men just det, den hade jag glömt bort.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Här var det ösregn och blåst hela dagen i går. Idag ser det ut som om det värsta regnandet är över men det blåser fortfarande bedrövligt, mörka moln drar fort fram över himmelen följda av enstaka solglimtar. Juni i morgon och ingen värme i sikte :evil: Fast jag såg att längst i norr skulle det komma in lite värme från Ryss äh öster :)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

har eländesväder idag... :( regn ,blåser, å är bara+8 grader ute äckligt...var är sommaren tro... :?
Forumsponsor

Raketsport skrev:Härligt väder idag. Solsken, mopeder och fika är aldrig fel.

Bild
Kul för er men svårt och kommentera när man får huvudvärk av det elektriska i luften så man inte vet vad man ska ta vägen.
Problemen med åskan har jag haft väldigt länge och det är vid just såna här väderlägen det kommer. För några år sedan provade jag med Panodil och det hjälpte så till vida att det höll huvudvärken tillbaka ett par-tre timmar kanske men man kände att den fanns där ändå så jag upplevde det som en lindring på konstlad väg. Numera försöker jag mest härda ut då jag känner mig säker vad det beror på. Idag är huvudvärken mindre men jag är trött för det går inte och sova, man slumrar en stund kanske men sömn nej...

Gillar flaket på flakmopeden, precis så vill jag det ska se ut slider_score.gif

Är sargen avlyftningsbar eller sitter den permanent?
Jag minns inte riktigt det där....
Forumsponsor

HSE skrev:Här var det ösregn och blåst hela dagen i går. Idag ser det ut som om det värsta regnandet är över men det blåser fortfarande bedrövligt, mörka moln drar fort fram över himmelen följda av enstaka solglimtar. Juni i morgon och ingen värme i sikte :evil: Fast jag såg att längst i norr skulle det komma in lite värme från Ryss äh öster :)
Jag märker det också men för mig är åskan definitivt det värsta. Det blir det här helvetesvädret den här veckan också men sen kanske, kanske det vänder och en stabilisering är på väg. Vi får se... :wink:

Men jag tycker lite synd dom här meteorologerna som mässar om klimatuppvärmning när det är vintertemperaturer i början av juni, det kan ju inte vara så enkelt eller hur? :roll:

Jodå, i R...... har dom haft sommar i månad nu och det är inte första gången det spiller över på Norrland heller man jag ser aldrig nåt sånt. För mej gäller bara skitvädret som blåser hit från U.. cocos_acc.gif
HSE

Inlägg av HSE »

Så är det Juni :) Men regnet piskar rutan och termometern visar 7,6 grader :( Knappt 3 veckor till midsommar, känns inte lovande...
Forumsponsor

Sommaren blir nog väldigt kort om räknar in pissevädret i juli också :?

Jag tycker det var bättre somrar på 1990-talet och kanske början av 2000-talet vad tycker du? :)
Skriv svar