Vad har ni för väder?
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Vad har ni för väder?
Jo 56:an jag har varit vaken hela natten. Regnar här också
I och med det, värk och sömnbrist ställde vi in moppekörningen idag.

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Förutom regn så blåser det igen
Trött på detta blåsande nu.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Skulle vara solsken men det har regnat nästan hela dagen.
Det är rätt fuktigt ute om man har sniglar på fönsterrutan.

Det är rätt fuktigt ute om man har sniglar på fönsterrutan.

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Klarnade faktiskt upp och blev sol här. Men man blåser nästan bort när man går ut så blåsandet tar bort nöjet. Men vi slipper i alla fall en snigel på fönstret 

I östrasvealand blåser det som vanligt! Men mot kvällen blev det en sommar med 20 grader
och vindstilla,en stund! Nu blåser det som vanligt igen

Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Inte bara hos mig det blåser: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a ... 0920229.ab
I dag är det ganska soligt i sydöstra Sverige men blåser gör det rejält 8-9 m/s så det är inget skönt ute för den skull.
Lågtrycket (ovädret) har förflyttat sig längre norrut och finns nu över mellersta Sverige och Norrland fast runt om lågtrycken blåser det är det som finns här.
Oftast kommer skitvädret över Götaland så om den nån gång hamnar i Norrland så är det väl inte mer än rätt menar jag...
Lågtrycket (ovädret) har förflyttat sig längre norrut och finns nu över mellersta Sverige och Norrland fast runt om lågtrycken blåser det är det som finns här.
Oftast kommer skitvädret över Götaland så om den nån gång hamnar i Norrland så är det väl inte mer än rätt menar jag...

Ja här blåser det fortfarande nästan storm i byarna. Går inte att gå ut i dag heller 

Håller med, jag velar jag också, som en katt som står i dörrhålet och vill gå ut men tvekar inför synen.
Det måste vara åska uppåt landet för jag har ont i huvudet och det dödar allt lust och sätta igång med nåt tyvärr
Det måste vara åska uppåt landet för jag har ont i huvudet och det dödar allt lust och sätta igång med nåt tyvärr

Igår var det faktiskt lite sommar emellanåt när solen tittade fram. Skulle sätta mig i solen och njuta en stund efter att kört med röjsågen. Men efter 5 minuter började det mörkna på himmelen och sedan ösregnade det i en timme, typiskt
blev dock efteråt en solig kväll och nu är det blå himmel , sol och 12,1 grader varmt så det blir nog en hyfsad dag i alla fall.

Sommaren kom till slut
Tredje dagen nu med sol och värme, skall bli lika fint i morgon. Sedan ser det dock sämre ut framöver så det gäller att utnyttja soltimmarna... Bönderna runt om kör hårt med höet nu.

Ska nog gå och sova nu...HSE skrev:....det gäller att utnyttja soltimmarna... .

Börjar bli najs väder nu men det är fortfarande ganska kallt om kvällarna.
Veckan som kommer är det midsommar och då vänder det och går mot vinter igen
Veckan som kommer är det midsommar och då vänder det och går mot vinter igen

-
Sant. Och väldigt negativt tänk?56:an skrev:då vänder det och går mot vinter igen
Tror det kommer bli en hyfsad sommar

En del moppekörande, en del bilträffar, en del grillkvällar..

+8 nu i nordvästskåne, 22 grader innan idag. Behövs inte varmare!
Blå/vit Monark 1209
Visst... Känner mig lurad på vårenTolvNollNio skrev:Sant. Och väldigt negativt tänk?

Så har det väl varit de senaste åren...TolvNollNio skrev:Tror det kommer bli en hyfsad sommar![]()
...men jag vill ha en kanonsommar Nu