Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Ser hyfsat ut fortfarande här men tempen i natt var nere i +5 grader, inte mycket några dagar före midsommar 

Ock detta evinnerliga kallblåsväder.
Fascinerande att det blåser dygnet runt numera. Man borde nog sätta upp ett vindkraftverk på tomten, då
ger jag mig fan på att det blir stiltje.

Fascinerande att det blåser dygnet runt numera. Man borde nog sätta upp ett vindkraftverk på tomten, då
ger jag mig fan på att det blir stiltje.

Ja gör det. Fixar du det så blir jag glad 

Hade kanonväder i går, sol och inget blåsande. 18-19 grader i skuggan är perfekt temp. Men idag är det blåsigt och mulet samt spås regn i eftermiddag 

Jovars... det har regnat hela kvällen och regnar fortfarande men det är bra för trädgårdarna och den småskaliga vattenkraftenHSE skrev: samt spås regn i eftermiddag![]()

Läste att det finns så mycket vattenkraft tillgänglig nu att de dragit ned på kärnkraften för att spara pengar. Kärnkraft aggregaten är dyra att köra nu... Och enligt SMHI så bli det mycket mer regn hela veckan som kommer. Lugnar ned midsommarfirandet i alla fall56:an skrev:Jovars... det har regnat hela kvällen och regnar fortfarande men det är bra för trädgårdarna och den småskaliga vattenkraftenHSE skrev: samt spås regn i eftermiddag![]()

Midsommarafton här med regnet hängande i luften och 12,3 grader varmt. Kan jämföras med nyårsdagen i år, då var det 7,4 grader och regn. Bara 5 grader varmare nu...
+17 och sol nu kl:09.30. Ovanligt bra och blåsten har lugnat sig också. Undra hur det är på solsidan? 

Jag var nog väl pessimistisk, en del solglimtar nu mellan tunga moln och 16 grader varmt.
Blött ute, har regnat idag. Kommer nog mer...
- Det e sååå torrt i jorden det behöver komma reeeegnn
Två dagar på året kan det gärna regna, midsommarafton och julafton

- Det e sååå torrt i jorden det behöver komma reeeegnn

Två dagar på året kan det gärna regna, midsommarafton och julafton

Regnat igen och ganska rejält. Flera midsommarfiranden på stan men knappt jag hör en bil ute.
Ska bli intressant och läsa sen vad som står i blaskorna
Ska bli intressant och läsa sen vad som står i blaskorna

Regnar idag också fast just nu är det uppehåll
Jag eldade inte igår kväll så jag sitter här och fryser och nyser
Brukar man elda för värme under midsommarhelgen?

Jag eldade inte igår kväll så jag sitter här och fryser och nyser

Brukar man elda för värme under midsommarhelgen?

Haft en fantastisk fin sommardag
Blå himmel och nästan ingen vind, för varmt att göra något bara.

Som igår, vädret ordnar till sig framåt kvällen... Blir väl likadant imorrn också
Jag har sett att regnen idag har mest varit från Sthlm och neråt Östersjökusten ända ner till Skåne där det varit åskväder.
Regnet mitt på dagen och eftermiddan och håller på tills kvällen och bäst väder på natten. Har visst varit med om det förut

Jag har sett att regnen idag har mest varit från Sthlm och neråt Östersjökusten ända ner till Skåne där det varit åskväder.
Regnet mitt på dagen och eftermiddan och håller på tills kvällen och bäst väder på natten. Har visst varit med om det förut

Efter den vackra sommardagen i går är det tjocka moln som gäller i dag och regnet hänger åter i luften. Man blir så trött...