Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av 56:an »

OK, det är nyttigt och vara optimist men jag är mer lagd åt det pessimistiska hållet så nu har jag slutat "tro" och fullt redo för juli som en skitmånad :(

Tråkväder i södra sverige och bättre i norr, det är min prognos Sen kan det bli solglimtar i höst men det ursäktar inte en förstörd vår och sommar. Jag är ganska långsint :evil:
Forumsponsor

HSE skrev: Man blir så trött...
Jaa... :snooze:
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Nu är det regn och åska.
Snickrade i solen på förmiddagen, nu blev jag tvungen att ta rast...
Blir nog garaget istället om regnandet inte ger sig.
Forumsponsor

Här gav sig regnandet och solen kom fram så jag har varit ute och kört en ganska lång runda på mopeden.

Bilen tycker jag är mest tråkig nu, körs endast om jag måste... men det är helkul och köra moped :)

Tyvärr är moppen landsvägsdrevad nu för favoriten är på stigar och i terräng backe upp och backe ned men den orkar mer än vad jag trodde men en lägre 1:a hade inte varit fel :)
Forumsponsor

Vädret är minst sagt ombytligt. Nu är himlen kolsvart och regnet hänger i luften :(

Det är det där lugnet också.. Som lugnet före stormen... :roll:
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Faktiskt varit ett helt godkänt väder i midsommar här i Höga Kusten området. Strålande sol hela helgen. Nu 19:30 har jag 16,5 i skuggan.
HSE

Inlägg av HSE »

Här klarnade det faktiskt upp vid 11 draget och blev riktigt hyfsat. Åskan mullrade långt borta nån gång i kväll men här klarade det sig :)
HSE

Inlägg av HSE »

Kalasväder i dag också, 24 grader varmt tills mörka åskmoln tornade upp sig och strax för kl 16 brakade det ned störtregn och hagel :shock: en efter en timme var det fint igen :)
Forumsponsor

Härligt att du är nöjd med vädret HSE, det kallas växlingsrikt väder har jag lärt mig :)

Juni månad börjar närma sig sitt slut och själv väntar jag med spänning på svt:s meteorologers månadskrönika om vädret.

Självklart förväntar jag mig att vädret varit "normalt" med kanske någon tiondels grad lägre medeltemperatur. Men bara på vissa ställen och sedan ska det beaktas att temperatur uppfattas högst indiviuellt och tycker du det varit kallt måste du veta att det alltid finns de som det tycker temperaturen varit lagom eller t.o.m. för varm :)

Regnat har det gjort som det flesta märkt, men det finns alltid något ställe att visa upp där det regnat för lite eller inte alls.

Semestrarna har knappt börjat och än finns hopp om en skön och härlig sommar :)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21008153.ab
HSE

Inlägg av HSE »

Det där ser ju inte lovande ut... Helgrått och 16 grader ute just nu, jag jobbade i skogen i går. Finns jobb för en vecka till där och en två veckor med att röja sly runt mitt flygfällt, problemet är närmast att hitta tid. Jag har ju takomläggningar att göra också men vill ha en vecka utan regn för det jobbet och den veckan är ju inte i sikte :( Såg på löpsedlar i går något om att 30 minuters träning i veckan skulle göra underverk för något, tror inte att jag var målgrupp för den rubriken :D Jobbar lite med grabbens Zundapp när det regnar, håller på att byta kabelhärvan på den nu. Inte mitt favoritjobb, rent ut sagt tråkigt men det är snart klart nu.
HSE

Inlägg av HSE »

Blev riktigt bra väder även i går trots två mindre regnskurar... Men idag skingrades inte molnen och det blåser igen :( Vädret för nästa vecka ser väl så där ut: http://www.aftonbladet.se/sommar/article21015269.ab
Forumsponsor

HSE skrev:Blev riktigt bra väder även i går trots två mindre regnskurar... Men idag skingrades inte molnen och det blåser igen :( Vädret för nästa vecka ser väl så där ut: http://www.aftonbladet.se/sommar/article21015269.ab
För ovanlighetens skull ser det ut och bli torrare väder i sydöstra Sverige de närmaste veckorna och det får man i så fall verkligen tacka för 8) därför nu har det varit rejält blött här. I går kväll var det premiär för veteranfordonsträffen i Folkets Park, börjar kl 18 och precis då började det ösregna och höll på ungefär till 20-tiden och då brukar träffen vara slut :shock:
Nä, jag åkte förstås inte dit men så klart tacksam för lite torrare väder thankyou_blue

Hittills har det inte regnat än idag men det ligger liksom i luften, regnmoln och svart och grått och blåser hela tiden medelvind 6-7 kanske och sen blåser det upp ibland som om det skulle börja regna.

Det typiska hela våren och försommaren här har varit blåsten som egentligen aldrig slutade i april/maj som den brukar men det har också regnat rejält här. Det växer som bara den överallt, det är nåt tropiskt över det hela utom värmen för det är väldigt kallt för årstiden också.

Hur jag än tänker så kan jag inte minnas en sån här "konstig" vår och försommar, det brukar ju alltid vara fint åtminstone nån period men i år har det endast handlat om enstaka dagar :roll:
HSE

Inlägg av HSE »

Solen åter idag men blåsten... Blåser nästan bort när man går ut :evil:
Forumsponsor

Precis samma här hördudu, jag fick ta en extra tröja under för vinden blåste genom min fordrade tjocka vinterjacka.
Åker moped i stort sett varje dag nu :D
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Fint väder i kväll, även borta i den gamla grusgropen. :)

Bild

/ P
Skriv svar