övrigt
Re: övrigt
Har 12,01 i komp .men.så är det ju ingen 30 moppe heller utan en klass 1eu moped dt50r också
Då visade landet runt upp en suzuki k50 nationell 30 moped som en såg gjorde 30km\h och sa ,det där är en motorcykel fast en såg att den gjorde bara 30,så ytligt sagt om det dom inte vet ? Det är inte det yttre som avgör om det är en mc ,för det finns ju mc scootrar och scooter är ju det engelska ordet för vespa,ta bort 6 pluggar på en scooter och en har en mc istället som gör 125km\h och gör wheellies i 125km\h enligt det jag sett på you tube tidigare på en annan dator som har ett fungerande you tube.vespa betyder geting = monotont motorbuller = hemsk förarmiljö i opluggat skick ?
Att dt50mx får för mycket soppa har du rätt i ?har du kollat så att flottören ej hängt sig förutom huvudmunstycket och nål inställningen ?
Jag kör en klass 1eu moppe med en mc,s trafiksäkerhet ? 

Dt50r ska gå 90 i opluggat skick medans en 30 moppe ska göra 60 i opluggat skick ?
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Skönt att det gick bra för SiggeMicke S skrev:Hemma igen efter en lång dag med Sigge på djursjukhuset i Strömsholm. Han har brutit eller stukat vänstra gaffelbenet en bit ovanför tassen. Men efter ihoplappning och smärtstillande och hemma igen är hans humör på topp och han går mellan mig och matskålen gång på gång för att sedan ha lagt sig till vila i favoritstolen. Det känns så himla skönt att se att han mår bra igenEtt litet minus är att de upptäckte lättare blåsljud från hans hjärta men det är inte livshotande utan något som katter kan få med åldern och han är 14 år gammal.
Men nu kan man köra Biltemarallyt i morgon utan att vara orolig
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Tyvärr svullnade det upp igen så vi är på djursjukhuset och han har jätteont.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Nej, vad tråkigt. Berätta hur det gårMicke S skrev:Tyvärr svullnade det upp igen så vi är på djursjukhuset och han har jätteont.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ja.gör det,vi fick en sarek sommar här uppe där jag bor ? Jag undvek att köra på en katt genom att sakta in och singnalera 2 gånger,katten hade parkerat mitt på vägen inne i centrala kusmark och höll på tvätta sig när jag kom och körde ?
En annan katt fick panik och höll på rusa ut framför mopeden.men.jag tog ögonkontakt och drog av på gasen och katten lugnade ner sig och jag kunde köra vidare
Bra att du tog det lugnt förbi katten.
Själv är jag precis tillbaka hemma efter en lång dag på Strömsholms djursjukhus. Första bilden visar när katten har lagt sig i ett hörn i undersökningsrummet och är på sin vakt. Vänster framben är svullet som en handled och det började i går kväll som trolig följd efter ett kattslagsmål genom att han har ett sår på armbågen.
Andra bilden när vi är hemma igen och han ser rejält tilltufsad ut. Men det är inte konstigt efter undersökningarna som skedde i dag. Eftersom han har blåsljud på hjärtat vågade de inte söva honom när benet skulle röntgas och de var inte glada i att behöva hålla en katt som är vaken eftersom de kan bli ilskna och bitas om man drar som i detta fall ett ben som det värker i. Mycket riktigt så gjorde han ett utfall mot sköterskan som klarade sig på millimetern från att få ett rejält hugg genom att rycka undan handen. Mig har han aldrig bitit så det var bara att ta på en blyväst och hålla ner honom tills bilderna var tagna.
Det har inte hunnit bli någon inkapslad inflammation än som går att dränera så han får äta antibiotika i 10 dagar så visar det sig om det går tillbaka eller behövs drän längre fram.
Sigge var jätteglad att få komma hem igen och ville göra allt på en gång, gå i lådan, dricka vatten, äta, dricka vatten igen o.s.v. för att till sist lägga sig under ett bord och vila. Han valde att inte hoppa upp i favoritfåtöljen p.g.a. skadan i benet.
Själv är jag precis tillbaka hemma efter en lång dag på Strömsholms djursjukhus. Första bilden visar när katten har lagt sig i ett hörn i undersökningsrummet och är på sin vakt. Vänster framben är svullet som en handled och det började i går kväll som trolig följd efter ett kattslagsmål genom att han har ett sår på armbågen.
Andra bilden när vi är hemma igen och han ser rejält tilltufsad ut. Men det är inte konstigt efter undersökningarna som skedde i dag. Eftersom han har blåsljud på hjärtat vågade de inte söva honom när benet skulle röntgas och de var inte glada i att behöva hålla en katt som är vaken eftersom de kan bli ilskna och bitas om man drar som i detta fall ett ben som det värker i. Mycket riktigt så gjorde han ett utfall mot sköterskan som klarade sig på millimetern från att få ett rejält hugg genom att rycka undan handen. Mig har han aldrig bitit så det var bara att ta på en blyväst och hålla ner honom tills bilderna var tagna.
Det har inte hunnit bli någon inkapslad inflammation än som går att dränera så han får äta antibiotika i 10 dagar så visar det sig om det går tillbaka eller behövs drän längre fram.
Sigge var jätteglad att få komma hem igen och ville göra allt på en gång, gå i lådan, dricka vatten, äta, dricka vatten igen o.s.v. för att till sist lägga sig under ett bord och vila. Han valde att inte hoppa upp i favoritfåtöljen p.g.a. skadan i benet.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Kan förstå att det gör ont,han har ju borta päls,hoppas det växer tillbaka
Ja det ska det göra. Man vill ju inte att han ska se ut som en Pudel när han är en katt 
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Stackars liten, men bra att allt gått väl. Blyförkläde är jag väl bekant med då vi röntgat flera katter och några flera gånger. De brukar inte gilla det men de litar på att vi inte gör dem illa.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ja man tycker så synd om djur som är skadade eller sjuka. I dag är Sigge mycket piggare och alert. Ja mindre än i går hade nog inte varit möjligt. Han går bara på tre ben men började med att hälsa som katter gör och äta torrisar och räkost i morse. Sedan fick han en penicillintablett med smör på som ska tas tre gånger per dygn i tio dagar. Det var inte lika kul men gick vid andra försöket.
Efter lite putsning så gick han ut och drack vatten i dammen som vi har utanför altanen. Det blev en utflykt runt altanen på ca 20 minuter innan han kom in igen linkandes på tre ben. Det vanliga goda humöret att han t.ex. alltid svarar på tilltal och är intresserad är tillbaka och det känns helt underbart
.
Tillbaka in igen efter rondering av reviret
Fortsättning följer med en rapport per dag.
Efter lite putsning så gick han ut och drack vatten i dammen som vi har utanför altanen. Det blev en utflykt runt altanen på ca 20 minuter innan han kom in igen linkandes på tre ben. Det vanliga goda humöret att han t.ex. alltid svarar på tilltal och är intresserad är tillbaka och det känns helt underbart
Tillbaka in igen efter rondering av reviret