Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu vill jag faktiskt opponera mig lite. Försök er att se in i mitt perspektiv. Jag är en fattig student som har 1050 i månaden och möjligen nån 500-lapp mer om jag säljer moppedelar. Men om vi ser det från Lasses perspektiv så var det nog som ni säger billigt då möjligheten att köpa ett liknande par är väldigt liten. Säger som andra lasse, grattis till brillorna och hoppas att du njuter av dom :D Önskar att jag också kunde leva ut lite av mina fantasier inom mopedhobbyn :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NRoos skrev:Nu vill jag faktiskt opponera mig lite. Försök er att se in i mitt perspektiv. Jag är en fattig student som har 1050 i månaden och möjligen nån 500-lapp mer om jag säljer moppedelar. Men om vi ser det från Lasses perspektiv så var det nog som ni säger billigt då möjligheten att köpa ett liknande par är väldigt liten. Säger som andra lasse, grattis till brillorna och hoppas att du njuter av dom :D Önskar att jag också kunde leva ut lite av mina fantasier inom mopedhobbyn :wink:
Hmm...hur hade du råd med det där moped partiet.... :?: :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry, det var inte speciellt smidigt av mig. Jag tänkte från Lasses perspektiv men citerade dig.
Jag förstår och minns hur det var att vara student. Det ger inte mycket pengar över till några utsvävningar. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också varit en fattig student, startat egna bolag utan att kunna ta ut lön på lång tid, osv osv. Så jag vet hur tufft det är.
Men att studera brukar ju ofta ge möjlighet till bättre inkomst senare, eller ivarjefall möjlighet till ett mer varierat jobb, vilket jag egentligen tycker är viktigare än pengar.
Värst vad man kan filosofera över ett par brillor. Jag är jättenöjd med köpet. har jagat dessa i mer än 6 år. Har bara sett ett par förut. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

Neifelheim skrev:
NRoos skrev:Nu vill jag faktiskt opponera mig lite. Försök er att se in i mitt perspektiv. Jag är en fattig student som har 1050 i månaden och möjligen nån 500-lapp mer om jag säljer moppedelar. Men om vi ser det från Lasses perspektiv så var det nog som ni säger billigt då möjligheten att köpa ett liknande par är väldigt liten. Säger som andra lasse, grattis till brillorna och hoppas att du njuter av dom :D Önskar att jag också kunde leva ut lite av mina fantasier inom mopedhobbyn :wink:
Hmm...hur hade du råd med det där moped partiet.... :?: :roll:
Det hade jag inte. <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

NRoos skrev:
Neifelheim skrev:
Hmm...hur hade du råd med det där moped partiet.... :?: :roll:
Det hade jag inte.

Man får ta sig pengar till sådana saker, även fast man egentligen inte har!
1050 i månaden skulle inte sitta fel! Vet att jag har de egentligen men sen hur de används vet ja däremot inte... de enda jag vet är att de pengarna jag har är pengar jag tjänar genom affärer :roll: O då är man glad för varenda krona man får!
Fräna glasögon, passar jäkligt bra om du nu kör audi med staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ptja, själv får jag pengar genom affärer osv...

Utöver det så ska jag få 5000kr i månaden i 1½år framöver...och nu på onsdag får jag 13.000.

Och dom pengarna kommer gå åt som smör i solsken....*suck* <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.blocket.se/goteborg/Roulette_Lyx_58__Hobbyroller_55__Ny_Whizzer_31786154.htm?ca=15&w=3

Kanske kan vara nåt för någon, Lyxen alltså :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja den roulette lyxen verkar ju priset rätt på..riktigt snygg i den färgkombinationen dessutom.. :D <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

Caddylasse skrev:Jag har också varit en fattig student, startat egna bolag utan att kunna ta ut lön på lång tid, osv osv. Så jag vet hur tufft det är.
Men att studera brukar ju ofta ge möjlighet till bättre inkomst senare, eller ivarjefall möjlighet till ett mer varierat jobb, vilket jag egentligen tycker är viktigare än pengar.
Värst vad man kan filosofera över ett par brillor. Jag är jättenöjd med köpet. har jagat dessa i mer än 6 år. Har bara sett ett par förut.
Helt rätt! Är man Puchsamlare ut i fingerspetsarna så är det väl inget att fundera på. Hur många såna där glasögon kan ha överlevt egentligen? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här var något nytt! Döskallehjälm
http://www.blocket.se/vasterbotten/Hjalm_Doskalle_31794976.htm?ca=2&w=1 <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Raketsport skrev:Det här var något nytt! Döskallehjälm
http://www.blocket.se/vasterbotten/Hjalm_Doskalle_31794976.htm?ca=2&w=1
Hemmaplan ju 8)

Bara att handla alltså :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he en kul hjälm, en orange tuppkam på den sååå :angel_grin: nåja skulle nog inte våga visa mig i den ändå.. :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Samuel

Inlägg av Samuel »

bryggaren skrev:Vad tror folk egentligen, "Jo, en sådan där gammal moped är värd mycket pengar har jag hört!"

http://www.blocket.se/vasternorrland/Husqvarna_veteran_moped_tramp_31781030.htm?ca=10&w=3
En till?
http://www.blocket.se/dalarna/Puch_Florida__67_31796763.htm?ca=11&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
ilogurra

Inlägg av ilogurra »

SJUKT pris :shock: :shock: :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar