Mopedbutiker

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Flak Buster
Forumsponsor

Re: Mopedbutiker

Inlägg av Flak Buster »

Micke S skrev:
Svartsjö skrev:Paketet finns för avhämtning hos min lokala turkbutik sen igår kväll men jag kom hem till hufvudstaden lite för sent för att hämta paketet.
Tyvärr firas Valborg annorstädes och således är jag oförmögen att hämta paketet förrän lördag kväll, ska bli intressant att se om Kalle anka har lyckats få med rubbet!?!
Veför inte vänta med negativa poster tills du har sett vad du får? Jag bestämde för länge sedan att aldrig köpa något med från 1ans men har ändå gjort det vid två tillfällen i närtid p.g.a att jag inte hittade delarna hos någon annan. Det har fungerat utmärkt båda gångerna. Snabba ordergodkännanden och felfria levernaser inom ett par tre dagar. I mina ögon kan de ha fått ordning på rutinerna men det går ju inte att veta om det består, det får visa sig framöver. Men det är ju inte uteslutet att de har kammat till sig och det vore bra i så fall.

Ettans fungerar helt OK .
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

Flak Buster skrev:
Ettans fungerar helt OK .
Läser du hela denna tråden, så är det ganska tydligt att det inte fungerar helt ok.

Men visst, några beställningar borde ju gå iväg utan problem, tycker man...
Svartsjö
Forumsponsor

Inlägg av Svartsjö »

Micke S skrev:
Svartsjö skrev:Paketet finns för avhämtning hos min lokala turkbutik sen igår kväll men jag kom hem till hufvudstaden lite för sent för att hämta paketet.
Tyvärr firas Valborg annorstädes och således är jag oförmögen att hämta paketet förrän lördag kväll, ska bli intressant att se om Kalle anka har lyckats få med rubbet!?!
Veför inte vänta med negativa poster tills du har sett vad du får? Jag bestämde för länge sedan att aldrig köpa något med från 1ans men har ändå gjort det vid två tillfällen i närtid p.g.a att jag inte hittade delarna hos någon annan. Det har fungerat utmärkt båda gångerna. Snabba ordergodkännanden och felfria levernaser inom ett par tre dagar. I mina ögon kan de ha fått ordning på rutinerna men det går ju inte att veta om det består, det får visa sig framöver. Men det är ju inte uteslutet att de har kammat till sig och det vore bra i så fall.
Varför skulle jag INTE vara negativ? Ska jag vara som en etnisk svensk i sina bästa år och knyta näven i fickan och inte klaga i onödan?

Om det tar nästan 2 veckor att leverera en beställning på 10 orderrader så är man en jävla pajjas!

Punkt!

Jag har jobbat hela mitt liv på företag med direkt samt postorderförsäljning och "a och o" är kund kontakt och att upplysa kunden var, när och hur kunden får sina grejjer, vilket i detta fall har falererat helt.
Om man tycker att man inte har tid att svara i telefon eller på mail pga att det tar så mycket tid för det är ändå bara gnälliga kunder som tjatar då måste man se över sina rutiner eller byta bransch.

Varför ska jag som kund acceptera 2veckors leveranstider med skyhöga fraktpriser samt övriga avgifter när man får beställningar levererade från Tyskland, england, Holland mm. på ett par dar till oftast lägre priser med en mycket mera human frakt kostnad!

Summa sumarum är att 1:ans är rökt vad det gäller business med min plånbok för all framtid!
Användarens profilbild
Micke S
Forumsponsor

Inlägg av Micke S »

Ja 14 dagar är ju åt he-te för lång tid, håller med. Jag fick mina grejor därifrån på nolltid vid två tillfällen för en kort tid sedan.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Användarens profilbild
Hakan

Inlägg av Hakan »

Tja jag har en segdragen historia med 1ans som tar upp en hel sida att plita ner så det tänker jag inte göra.
Men jag fick en sista detalj 4v efter den blev beställd, och då har jag ändå avbeställt bla denna del via mail 3ggr, ändå skickas den till mig.
Inflikas kan att han svarat på dessa mail, både med svärord och lögner.
Det märkliga är att jag bockade i att jag INTE ville ha delleverans, vilket var helt meningslöst , i 3 delleveranser skickades varorna.
Då har jag ändå avbeställt de sista detaljerna med klara besked att jag inte vill ha resterande delar då han inte kunnat leva upp till orderbekräftelsen.
Så nu sitter jag med en detalj jag inte vill ha, jag får stå för ruturportot som han iofs påstår jag får tbx när han "fått" delen.
Känns sådär ok med detta, i synnerhet när man läser att andra INTE fått ersättning för varken porto eller vara vid returer.
Kanske bättre att lägga detaljen på hyllan , betala och få nånting för pengarna.
Att skicka tillbaka med vanlig postgång till 1ans känns som att det kan sluta med minus på mitt konto.

Förstår inte hur man vill bedriva en vinstgivande verksamhet på detta vis ? cocos_acc.gif
Trots allt så berättar en missnöjd kund om dåliga erfarenheter för betydligt fler personer än vad en nöjd gör, det borde 1ans tänka på.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Hakan skrev: Trots allt så berättar en missnöjd kund om dåliga erfarenheter för betydligt fler personer än vad en nöjd gör, det borde 1ans tänka på.
Så sant! Alla firmor bör ha det i åtanke.
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

Jag vet inte...

Eller...

Så har jag tur som en galen... Beställde ekersats från nummer ett... I Fredags. Enda stället där jag hittade rätt sats. Döm om min förvåning. I Tisdags dök paketet ner hos mitt lokala Schenkerombud i byn.

Ska jag köpa några trisslotter också? ;)
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

risken är att du förbrukat all tur för lång tid framåt.

erlan
musköchrister

Inlägg av musköchrister »

jag har beställt 3 gånger från trimbutiken.se. alla 3 gånger har jag lagt beställning nån kväll i början på veckan för att få det till helgen.alla gånger har det kommit mail på FM dan efter att paketet är på väg,och vid 11.00 dan efter har det plingat i telefon att paketet kan hämtas på ombudet,helt suveränt. fraktfritt över 500:- enda extra är 49:- för att få faktura. mycket nöjd. sen att han inte hade nåra rito-vevar får man leva med,för det hade ju ingen annan heller.och det syns ju direkt att det inte går att beställa om han inte har det på hyllan
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

jag har också mycket god erfarenhet av affärer med trimbutiken.
bl.a. lyckades han fixa fram kolvringar som inte fanns i någon katalog nånstans.

erlan
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Jo han fixa C-kolven från utlandet till EKF:en hem i brevlådan för 498:- thumb_up
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Köpte en Dellorto och lite mer från Trimbutiken.
Bra service!
Supersnabb leverans.
Alla rätt! Dvs allt med och rätt levererat.
slider_score.gif
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Falkfish
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Falkfish »

Hej.
Beställde grejor från nr 1, en Jofrab 60cc, ett Sachs Jamarcol ( av std typ i utseende ) och en vad som uppgavs, fälg till Compact, då inte en Radelli för den som visades på nr1:ts hemsida varken såg eller kostade som en Radelli ( denna var 200:- dyrare ) så jag tänkte det kunde vara bra att få jämföra kvaliteer.

Först efter en vecka så kom paketen, åkte hem packade upp och synade grejorna hate-wall.gif .

Jofrab cylindern vart där en stor gjutgrotta i godset vid insuget i cylindern, satt massor av gjutsand hårt packat kvar i gropen :shock: tur man såg det.
Sachs / Jamarcolen visade sig att de hade skickat den märkt Zundapp, helt olika utseende från vad som visades på hemsidan.
Fälgen var en Radelli som de skickat, typ 200 spänn dyrare än hos tex Mopedrenovering.se !!!

Så det blev att reklamera alla grejor cocos_acc.gif men det gick trots allt ganska smidigt, pengarna återbetalades osv osv.
Det som nr 1 skrev som en förklaring till att det kan bli fel, är att bilder eller beskrivning ej överensstämmer med den varan som skickas, visst det kan jag köpa ( om än ogillar VÄLDIGT MYCKET ).. Här tycker jag att en firma som säljer över nätet MÅSTE beskriva varan på rätt sätt, likväl visa bilder på den varan kunden förväntar sig att beställa....

MEN HUR I HELVETE SKA MAN KUNNA FÅ SVAR OM MAN RINGER, NÄSTAN INGEN BUTIK SVARAR I TELEFON NÄR MAN SKA STÄLLA EN FRÅGA OM MAN ÄR OSÄKER INNAN BESTÄLLNING AV EN VARA...... :evil: :evil: :evil:

Sedan en annan sak.
Har beställt mycket prylar av olika firmor på nätet, de flesta firmor är ÅF åt NORDSCAND och deras varor eller deras varumärke NTS har jag för mig att det heter, nåväl, finns nog ingen vara märkt NTS som ens kommer i närheten av ett väldigt slitet original om vi talar om kvalitet eller passform cocos_acc.gif , är så besviken på detta märke så jag kan spy, nästa beställning så ska det i kommentarsfältet stå " inga NTS produkter" för min del..

Stefan
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

pangerva skrev:..... från Trimbutiken.
Bra service! Supersnabb leverans. Alla rätt! Dvs allt med och rätt levererat.
Samma betyg från mig! Bra ställe!
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Falkfish skrev: MEN HUR I HELVETE SKA MAN KUNNA FÅ SVAR OM MAN RINGER, NÄSTAN INGEN BUTIK SVARAR I TELEFON NÄR MAN SKA STÄLLA EN FRÅGA OM MAN ÄR OSÄKER INNAN BESTÄLLNING AV EN VARA...... :evil: :evil: :evil:
Håller med till 100% :evil:
Skriv svar