Sida 15 av 25
Postat: 14 okt 2010, 15:09
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Braxmatte skrev:Ta annars en vanlig gjutjärnscylle och gör foder av
Det går väl att använda både puch och sachs cyllar
bara att svarva bort flänsarna
Ja, det går ju, men vill ha lite större foder

Så jag kan borra till mer MM

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 okt 2010, 15:39
av Tobbe-38
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->zundapp päron på 69cc da?...hehe
du får skaffa en k50 alu cylinder pressa ur fodret,
då får du ju ett 49mm foder:D <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 okt 2010, 17:23
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tobbe-38 skrev:zundapp päron på 69cc da?...hehe
du får skaffa en k50 alu cylinder pressa ur fodret,
då får du ju ett 49mm foder:D
hehe, ska nog åka å hämta den
Aaa fy.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 okt 2010, 21:23
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Update 29/10
Har blästrat cyllen till 85% nu, måste ta bort massa skit för att kunna ta allt! Men men, får ta de nån annan dag! Och idag i skolan så slutade vi tidigt =) å jag hade med mig grejer för att porta cylle! Så satte mig i skolan å trimmade lite

Då kommer industriläraren :whops: Va FAN gör du! :O
Trimmar? Vad trodde du?
Och han: Vänta här nu! Jag kan hjälpa dig

Så vi tog den till fräsen och tog bort pluggen i insuget (härdat stål)
Sen så gick jag tillbaka till fordons verkstad och tog min luftdrivna dremel för att ta bort lite mer. Men han inte så mycket! för var tvungen att sluta för att hinna med tåget

Men aja, nu är det jobbiga borta iallafall, Den där jävla pluggen!
Bilder =)

Som sagt, lite skit kvar på cyllen. För dålig bläster tror jag, är ju en punktbläster!

Bättre än innan i alla fall!

Najs

Lite sot i avgas porten

insug nu då! Klaga inte på hur det ser ut! Inte klart på långa vägar! Sen ska jag plana det, oroa er inte

Vad ska man säga?

Fin fint
Ska under lovet fortsätta porta å lite så :wub: Hade tänkt att den skulle gå innan (H) jul i alla fall! :O

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 29 okt 2010, 22:54
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev ju synbar skillnad
Kul med lärare som hjälper till, min förra fordons mekanik lärare tjatade jämt om sin 3petade sachs och tysk trim...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 okt 2010, 05:47
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Blev ju synbar skillnad
Kul med lärare som hjälper till, min förra fordons mekanik lärare tjatade jämt om sin 3petade sachs och tysk trim...

Du skulle ha lyssnat på honom

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 okt 2010, 09:14
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fodret går att pressa ur och sedan kan du grotta och karva som du vill.
Men kolla först vilket varv du vill lägga motorn på och märk sedan ut tiderna i loppet. Använd gradskiva. Tala om vilket varv du önskar, skall du få tiderna av mig. Varvet gäller ju förståss i kombination med rätt förgasare och pipa. Böka inte i cylindern i blindo. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 30 okt 2010, 18:37
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:Blev ju synbar skillnad
Kul med lärare som hjälper till, min förra fordons mekanik lärare tjatade jämt om sin 3petade sachs och tysk trim...

Aaa
Jo,Det är kul, min fordons lärare gick hem innan eleverna...
Snacka inte om en sån skit moped i min tråd
S_Compakt skrev:Du skulle ha lyssnat på honom

HAHA!
Conrad Engström skrev:Fodret går att pressa ur och sedan kan du grotta och karva som du vill.
Men kolla först vilket varv du vill lägga motorn på och märk sedan ut tiderna i loppet. Använd gradskiva. Tala om vilket varv du önskar, skall du få tiderna av mig. Varvet gäller ju förståss i kombination med rätt förgasare och pipa. Böka inte i cylindern i blindo.
Jo, det vet jag, mycket enklare då också!
Aa, ska fundera på det!
Det gör jag

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 nov 2010, 23:36
av ilogurra
Postat: 15 nov 2010, 08:11
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite till så får du in kolven den vägen också!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2010, 11:52
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
FAN FAN FAN!
Bilder, orkar inte säga så möe...

Hehe

Inte bra. Ska Ringa till en kompis som heter Leif Ring så ska han svetsa de åt mig!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2010, 12:04
av Pälle
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm, varför portar du insuget uppåt? Nedåt och breddning är väl det vanliga.
Det där hålet kan du laga med kemisk metall om du inte får tag i nån svetsare. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2010, 12:10
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:Hmm, varför portar du insuget uppåt? Nedåt och breddning är väl det vanliga.
Det där hålet kan du laga med kemisk metall om du inte får tag i nån svetsare.
För att det ska bli större! Jag har full koll på att det inte blir för mycket!
Jag har kört så förut
Kanske! Men har en som nog kan göra det! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2010, 16:15
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ilogurra skrev:Pälle skrev:Hmm, varför portar du insuget uppåt? Nedåt och breddning är väl det vanliga.
Det där hålet kan du laga med kemisk metall om du inte får tag i nån svetsare.
För att det ska bli större! Jag har full koll på att det inte blir för mycket!
Jag har kört så förut
Kanske! Men har en som nog kan göra det!
vad är det för material då? alu? farsan jobbar med gjutning, o har tillgång till TIG. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 nov 2010, 16:41
av ilogurra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:vad är det för material då? alu? farsan jobbar med gjutning, o har tillgång till TIG.
Svar ja,det är alu!

Okej <!-- </EdIndex> --></div>