Zündapp Combinette 62
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Och en sån med den extra överströmmaren hade jag på min 63:a 1965-66.
Med en 17 mm Amal från en gubbracer gick den så in i helvete.
Hade en kompis som hade en KS 75 och han hängde inte med i vare sig acceleration eller toppfart.
En sån vill jag ha igen!!!!! Är den till salu?
Med en 17 mm Amal från en gubbracer gick den så in i helvete.
Hade en kompis som hade en KS 75 och han hängde inte med i vare sig acceleration eller toppfart.

En sån vill jag ha igen!!!!! Är den till salu?
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
Och en sån med den extra överströmmaren hade jag på min 63:a 1965-66.
Med en 17 mm Amal från en gubbracer gick den så in i helvete.
Hade en kompis som hade en KS 75 och han hängde inte med i vare sig acceleration eller toppfart.
En sån vill jag ha igen!!!!! Är den till salu?
Med en 17 mm Amal från en gubbracer gick den så in i helvete.
Hade en kompis som hade en KS 75 och han hängde inte med i vare sig acceleration eller toppfart.

En sån vill jag ha igen!!!!! Är den till salu?
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Oljeprovet utföll till belåtenhet, inte en svettning någonstans.
Nu är cylindern på och kickkåpan (utan kick, det kommer framöver)
Vän av ordning ser säkert att det inte är den rätta kickkåpan. Originalen är ruggigt svåra att få tag i.
Denna motor är lite annorlunda på vänster blockhalva, så "fenorna" stämmer inte.
Så man får ta vad man har.
Nu ska motorn ligga till sig lite, för andra projekt.

Nu är cylindern på och kickkåpan (utan kick, det kommer framöver)
Vän av ordning ser säkert att det inte är den rätta kickkåpan. Originalen är ruggigt svåra att få tag i.
Denna motor är lite annorlunda på vänster blockhalva, så "fenorna" stämmer inte.
Så man får ta vad man har.
Nu ska motorn ligga till sig lite, för andra projekt.

Men den kåpan är ju till en fyrkantig motor, det ser ju ut som en vanlig rund fläktkylds kickkåpa passar eller gör den inte det? har nog till rund motor hemma
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Helt rätt, Johan, du har ögonen med dig.
De kickkåpor som jag har till rundmotorn, passar inte.
Fenorna på motorn sticker upp en bit ovanför kickkåpan, vilket jag tycker ser sämre ut än om de täcks helt och hållet, som med den jag har satt på.
Men om du har en gammal sådan liggande, så hör gärna av dig.
De kickkåpor som jag har till rundmotorn, passar inte.
Fenorna på motorn sticker upp en bit ovanför kickkåpan, vilket jag tycker ser sämre ut än om de täcks helt och hållet, som med den jag har satt på.
Men om du har en gammal sådan liggande, så hör gärna av dig.
Har bara till dom vanliga rundmotorerna, visste inte att det fanns en annan modell ens, lärde man sig nått nytt denna veckan också 

Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Det smala och låga styret jag haft på Combinetten, har inte känts bekvämt.
Inte minst efter Hultsfredsrallyt i somras, när jag svor långa ramsor över styret.
Men, man drar sig för denna operation också.
Alla vajrar och vissa kablar måste ju bytas respektive skarvas.
Men nu var det dags, en cuppini-kopia får det bli, så blir det lite bredd och höjd.


Inte minst efter Hultsfredsrallyt i somras, när jag svor långa ramsor över styret.
Men, man drar sig för denna operation också.
Alla vajrar och vissa kablar måste ju bytas respektive skarvas.
Men nu var det dags, en cuppini-kopia får det bli, så blir det lite bredd och höjd.


Passade på att gå igenom motorn också.
Tycker inte den varit riktigt så vass, som den borde vara.
Kollade brytaravståndet, och se, det var för litet, kanske orsaken till det hela?
Nu är det justerat.
Hade ju tänkt att byta motor till en något äldre version. Men skippar det den här säsongen.
Jag vet ju att denna fungerar, och jag måste ha något pålitligt, med tanke på alla andra projekt.
Det jag gillar med denna moppe, är att den får vara i lite lagom, slitet skick.
Det finns skavanker, färgsläpp, rost, repor och bucklor som jag bara låter vara.
Någon tvätt ibland, för att ta bort lite vägdamm, men inte mycket mer.
Tycker inte den varit riktigt så vass, som den borde vara.
Kollade brytaravståndet, och se, det var för litet, kanske orsaken till det hela?
Nu är det justerat.
Hade ju tänkt att byta motor till en något äldre version. Men skippar det den här säsongen.
Jag vet ju att denna fungerar, och jag måste ha något pålitligt, med tanke på alla andra projekt.
Det jag gillar med denna moppe, är att den får vara i lite lagom, slitet skick.
Det finns skavanker, färgsläpp, rost, repor och bucklor som jag bara låter vara.
Någon tvätt ibland, för att ta bort lite vägdamm, men inte mycket mer.