Stekhett på taket idag, fast jag hann inte jobba där så länge då diverse andra jobb dök upp. Dök upp gjorde lite delar på loftet jag glömt att jag sparat Någon som behöver en tonad framruta till en VW typ 3 eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag En dålig limpa till Zyndapp var kanske med intressant. Lite lurigt att kliva runt på taket när råsponten på sina ställen inte tålde att trampas på...
HSE skrev: eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag
Spola av hela arrangemanget med högtryckstvätten och sedan putsa och polera upp så gott du kan, och sen på senhösten lägger du ut det på Tradera med fina bilder. Kan bli klirr i kassan....
HSE skrev: eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag
Spola av hela arrangemanget med högtryckstvätten och sedan putsa och polera upp så gott du kan, och sen på senhösten lägger du ut det på Tradera med fina bilder. Kan bli klirr i kassan....
Jag testar nog det, de gör ingen nytta där de ligger nu...
HSE skrev:Stekhett på taket idag, fast jag hann inte jobba där så länge då diverse andra jobb dök upp. Dök upp gjorde lite delar på loftet jag glömt att jag sparat Någon som behöver en tonad framruta till en VW typ 3 eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag En dålig limpa till Zyndapp var kanske med intressant. Lite lurigt att kliva runt på taket när råsponten på sina ställen inte tålde att trampas på...
framrutan till VWn borde vara hårdvaluta, med tanke på att åtminstone första generationen används i klassic rally, och alla modellvarianter är/var populära i rally.
Ja, äntligen några dagar med bra värme. Och då ska det naturligtvis gnällas: åhhh vad det är varmt, pust och stön.
Fan, det handlar normalt om i bästa fall några dagar/ett par veckor som det är över +25, i alla fall där jag bor.
Och i år blev vi ju blåst på försommaren som var kylig som fan. Nä, nu är det bäst att njuta av dom få timmar som är dräglig.
Jobbade en stund idag också på taket i värmen, går åt mycket öl... Fast öl och takjobb går inte bra ihop, det minns jag från 1962 när jag var 17 år och målade plåttaket på ABC fabriken i stekande sommarvärme ihop med en ett år äldre grabb. Han fixade öl vilket gick åt fort i värmen och detsamma kan inte sägas om arbetstempot vilket sjönk betänkligt. Jag lyckades i slutet av en arbetsdag halka i färgen och söla ned byxbaken ordentligt, tvättade byxorna med fotogen och stank högt och lågt på bussen hem Men det slutade med att jag trillade ned igenom ett takfönster , efter det fick jag nya arbetsuppgifter :