Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Stekhett på taket idag, fast jag hann inte jobba där så länge då diverse andra jobb dök upp. Dök upp gjorde lite delar på loftet jag glömt att jag sparat :D Någon som behöver en tonad framruta till en VW typ 3 eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag :wink: En dålig limpa till Zyndapp var kanske med intressant. Lite lurigt att kliva runt på taket när råsponten på sina ställen inte tålde att trampas på...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

HSE skrev: eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag :wink:
  • :Wow:
Spola av hela arrangemanget med högtryckstvätten och sedan putsa och polera upp så gott du kan, och sen på senhösten lägger du ut det på Tradera med fina bilder. Kan bli klirr i kassan.... :)
HSE

Inlägg av HSE »

56:an skrev:
HSE skrev: eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag :wink:
  • :Wow:
Spola av hela arrangemanget med högtryckstvätten och sedan putsa och polera upp så gott du kan, och sen på senhösten lägger du ut det på Tradera med fina bilder. Kan bli klirr i kassan.... :)
Jag testar nog det, de gör ingen nytta där de ligger nu...
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Det blir varmt å gott idag med skulle jag tro, inte ett moln i sikte ännu.
Bild

/ P
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

HSE skrev:Stekhett på taket idag, fast jag hann inte jobba där så länge då diverse andra jobb dök upp. Dök upp gjorde lite delar på loftet jag glömt att jag sparat :D Någon som behöver en tonad framruta till en VW typ 3 eller insug med dubbla SU förgasare till en B16 sport, i så fall har jag :wink: En dålig limpa till Zyndapp var kanske med intressant. Lite lurigt att kliva runt på taket när råsponten på sina ställen inte tålde att trampas på...
framrutan till VWn borde vara hårdvaluta, med tanke på att åtminstone första generationen används i klassic rally, och alla modellvarianter är/var populära i rally.

erlan
Forumsponsor

"Monstervärme" och liknande ord, slaskmedia (gäller även svt) beskriver sommaren i helt vettlösa ord som om dom aldrig upplevt en sommar :shock:

Patetiska idioter är väl bara förnamnet... cocos_acc.gif

Som kallast hade jag + 8 grader i natt och varmare nätter än så har jag faktiskt upplevt... :roll:

Fönstren stängda om natten tack, så jag slipper frysa :)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Ja, äntligen några dagar med bra värme. Och då ska det naturligtvis gnällas: åhhh vad det är varmt, pust och stön.

Fan, det handlar normalt om i bästa fall några dagar/ett par veckor som det är över +25, i alla fall där jag bor.
Och i år blev vi ju blåst på försommaren som var kylig som fan. Nä, nu är det bäst att njuta av dom få timmar som är dräglig.
Forumsponsor

Det har jag gjort. Jag har varit ute och kört moped i det fina vädret :D

Köpte 5 litrar E85 igår, slog då i c:a 3 liter och nu det sista som vart kvar i dunken. Verkar som jag kört upp ett par liter på drygt en dag.

Sen satte jag dunken i väskan, det är lika bra och åka och köpa 5 liter till 8)
Forumsponsor

Du milde.. Nytt ord på svt; Matadorhettan cocos_acc.gif

Utfärda genast Klass 1 varningar, nattemperaturen kan överstiga 20 grader det blir tropisk natt :lol:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/smhi- ... att-i-norr
PUCH-60

Inlägg av PUCH-60 »

Så jä... varmt är det väl inte, jag tål ett par grader till :mrgreen:
Kappelshamn just nu kl. 20:40 25* grader
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

HSE skrev:En dålig limpa till Zyndapp var kanske med intressant.
Ja är det en sadel till KS 1975/76 eller kortsadel till SC så :D
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Forumsponsor

Är det inget intresse för Zündapp långlimpor längre?

När jag var femton var Denfeld långlimpan eftertraktad och den korta originalsadeln kunde man få billigt :)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Jag klarar värmen så länge jag får köra moped, men något jobb ute på gården blir det inte med 30 grader och vindstilla.
//Jossan
Josefine Andersson
HSE

Inlägg av HSE »

Jobbade en stund idag också på taket i värmen, går åt mycket öl... Fast öl och takjobb går inte bra ihop, det minns jag från 1962 när jag var 17 år och målade plåttaket på ABC fabriken i stekande sommarvärme ihop med en ett år äldre grabb. Han fixade öl vilket gick åt fort i värmen och detsamma kan inte sägas om arbetstempot vilket sjönk betänkligt. Jag lyckades i slutet av en arbetsdag halka i färgen och söla ned byxbaken ordentligt, tvättade byxorna med fotogen och stank högt och lågt på bussen hem :D Men det slutade med att jag trillade ned igenom ett takfönster , efter det fick jag nya arbetsuppgifter : :wink:
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

56:an skrev:Är det inget intresse för Zündapp långlimpor längre?

När jag var femton var Denfeld långlimpan eftertraktad och den korta originalsadeln kunde man få billigt :)

Tycker de verkar heta iaf..?

Bild

/ P
Skriv svar