Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Raketaren »

verkar som sitsvärmaren hängt sig på den dappen...eller så har ägaren ätit ärtsoppa... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ser ut som det kommer att bli en varm dag om än lite blåsigt här... 8) som gjort för att åka moppe.... :)
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

31 grader i skuggan :shock:
Kompisen sms:ade att det är dags med hökörning, årets hitills varmaste dag cocos_acc.gif
Bra för höet, men inte personalen.
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Raketaren skrev:verkar som sitsvärmaren hängt sig på den dappen...eller så har ägaren ätit ärtsoppa... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://ttela.se/nyheter/mellerud/1.4111 ... under-fard

/ P
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Rackarns hett idag, tog en timmes resa till en grusgrop å kollade in div. saker å ting.
Bild

På vägen hem stannade jag å köpte glass. :)

Bild

/ P
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Patrik skrev:Rackarns hett idag, tog en timmes resa till en grusgrop å kollade in div. saker å ting.
På vägen hem stannade jag å köpte glass. :)
/ P
Stil och klass krävs för att handla glass! 8)
Blå/vit Monark 1209
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

HSE skrev:Stekhett på taket idag, fast jag hann inte jobba där så länge då diverse andra jobb dök upp....
Jag skulle försöka med mitt haverade tak en stund ikväll tänkte jag. Hann väl vara däruppe tio minuter sen höll jag på och bli oppäten av små ilskna stickmyggor cocos_acc.gif

Man är chanslös och slåss mot såna :( men med Ekonomen har dom inte en chans för då kör jag bara ifrån dom med lätthet :twisted:
HSE

Inlägg av HSE »

Jag jobbade vidare med mitt uthustak i går, räknar med att bli klar med tjärpappen i dag. Jag höll också på att bli uppäten men av bromsar och blinningar, de gillar tydligen värmen. Kunde varit värre, inga getingbo i alla fall. Något särskilt med ett nytt yttertak av råspont men väldigt halt att gå på :? Och 30 kg tjärpappsrullar är tungt att hantera på ett brant tak...
Forumsponsor

Inte för jag klagar på värmen men nu är det verkligen varmt :close_call:

För en stund sen drygt 31 grader i skuggan men nu har det sjunkit till 30. Här är säkert en av dom varmaste platserna i landet just nu.

Jag tvekar lite på takarbetet just nu, blir nog väldigt varmt där när solen står som högst. Bromsar och blinningar är väl såna där små getingliknande djur som också blir hyperaktiva i värmen. Det har ju inte varit så varma somrar på ett antal år nu så man har nästan glömt vad det är. Senaste heta sommaren jag minns är sommaren 2009 och det är faktiskt sex år sedan :shock:

Vid den tiden hade jag också 0 intresse för gamla mopeder men fanns ändå gömt nånstans. Ett par år senare brakade intresset loss och är fortfarande i full gång. Fast nyhetens behag är naturligt nog borta :)
HSE

Inlägg av HSE »

Färdig med uthustaket nu, läste att det var risk för åska och häftigt regn i natt... Tvekar lite om jag skulle tagit halva hustaket som också skall läggas om före medans det var fint väder, tog uthustaket som " UPPVÄRMNING" innan hustaket då det är 7-8 år sedan jag sist jobbade med att lägga om ett tak. Så jag hoppas att det blir en ny period på någon vecka utan regn innan hösten :? Funderar på att lägga ny takpapp på resten av uthustaket med även om det kanske inte behövs, ser så mycket bättre ut med enhetlig färg på båda sidorna.
Kawah2

Inlägg av Kawah2 »

Över 30 grader varmt,fick bli en tur på en av dom större mopparna för att kyla av sig

Bild
Forumsponsor

Kavaskaki träpip med bly i styret :D

Helt underbar sommarkväll här :) 25 grader ute just nu, lite fläktande vind och en uggla som har hoho-at i ett träd nånstans hela dan.
Ibland är livet härligt :)
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Ja, då var värmen slut för tillfället. +13 nu 20:50 :evil:
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Hasse skrev: +13 nu 20:50 :evil:
Det skulle jag gärna haft också..

Tur man har nära till badplatsen.
Bild

/ P
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

22 grader just nu. Kom några få regndroppar vid 22.30
Katten har sovit i källaren mest hela dagen.
Varit 31,5 i skuggan här idag, hoppas värmeälskarna är nöjda!
Brände mig på ratten :? i bilen när det skulle köras ett ärende i eftermiddags.
För min del får det gärna komma ett rejält åskregn inatt, om blixtarna slår ner där inget skadas!
Blå/vit Monark 1209
Forumsponsor

TolvNollNio skrev: hoppas värmeälskarna är nöjda!
Jodå... Jag är helt nöjd och det behövs såna här dagar för att man ska minnas vad sommar är för nånting.
För är det inte just så man minns sin barndoms sommar, med sol, värme och bad? :)

Det är 20 grader hos mig nu så några tropiska nätter blev det aldrig men den gångna natten blev det stekhett genast tidigt på morgonen så det kändes som en tropisk natt när man vaknade. Det var varmt inne då.

Nu ska det komma ett regn och lågtryck tidigt i morron bitti men prognoserna visar på mest nedbörd i västra delen av Götaland men man vet aldrig hur det blir. För den skull har jag varit ute och fixat men det trasiga taket ikväll, jag trotsade myggen och dom försvann mer eller mindre när det blev mörkt. Hela taket är inte täckt men jag hann och fixa en viktig bit på några kvadratmeter.

Kalmar är kuststad och här finns gott om badplatser, en del fina såna också. Nu dom här senaste dagarna har badplatserna och stränderna där varit alldeles fulla med folk, det är inte så värst ofta man ser det minsann.
Skriv svar