här har det också varit en fin dag med bra väder upehåll också för omväxlings skull...
hoppas ni får med er väderguden till helgen också på Raketrallyt ni som kommer att åka.. själv har jag tyvärr husarest..
33 grader är för hett för mig, jag föredrar 23 Körde MC barbent en gång i 40 grader, när jag passerade bergsklyftor där luften stod stilla var det förmodligen ännu varmare och där sved det i skinnet av hettan.
Grått och blåsigt idag. Blåst illa i natt med: 02.55 Göteborg, Stena Jutlantica har krockat med ett tankfartyg.
Kollisionen har ägt rum i höjd med Trubaduren och Stenabåten tar in vatten varför den återvänder mot hamnen i Göteborg. Skall inte vara någon fara för passagerarna ombord. Kustbevakningen biträder båda fartygen för att underlätta. Det går inte att ta sig ombord på tankfartyget då det blåser kraftigt på platsen varför uppgifter hur det hela har gått till kommer först att kunna utredas senare på morgonen.
Regnar och är 13,3 grader Grabben skulle ge sig ut på den årliga semester åkturen med mopeden idag, jag har en känsla av att det blir en bantad version om detta väder håller i sig. Vi jobbade i går med att koppla färdigt det nya elsystemet som jag börjat koppla in men inte hunnit färdigställa. Då var det fint väder men idag....