Dagens övningar då! Det sista blev gjort. Ljuddämparen fick sitt 22mm perforerade rör, utan minskning av ljudnivån. Den fick sig även en skvätt färg och en fin dekal.

Verktygsboxen i mitten fick ett extrafäste så det stadgade upp sig. Elen blir ett annat kapitel, det fokuserar jag på sen när jag fått den att gå bra!
Då var det dags för lite inställningar då!
Jag tog och ställde in förtändning direkt på c;a 2.5mm. Slängde sen i 132 munstycke och höjde nålen max, för att se vart jag landar. Som jag misstänkte bluddrade den stark på alla lägen. Men ingen spikning eller annat oroväckande hördes ifrån motor, så 2.5mm är nog säkert för tillfället. Ska nog ta och backa den lite för att se om jag tappar någon effekt. För att hindra framtida skador.
Sen bytte jag ner till ett 128 munstycke (har jag för mig) och sänkte nålen ett snäpp. Nu jävlar vaknade motorn till! Aldrig varit med om maken av effekt från en moppe. Och då går mycket drag iväg för att det spinner på gruset. Pipan kommer in riktigt hårt och tvärt, för att sen snällt plana ut. Utan att gå in i väggen. När tvåans läggs i så sprätter gruset och det är bara att hålla i sig. Detsamma på 3:an! :mohaha: Misstänker att jag får dreva upp den lite.. Har detsamma drevning som jag hade på Airsal 75cc cylinder, där jag fick en topphastighet av 114km/h. Denna gör lätt mer än så!
Provkörde lite fram och tillbaka på gården med några tuffa accelerationer. Allt för att testa hur inställningarna funkade, och för att få upp tempen på motorn rejält. Samt för inkörningen av en ny cylinder! ;)
Cirkulationen i kylaren fungerar utan problem, den blir ljummen och fin. Lågfarten kan behöva finjusteras med en lägre storlek.
Nästa gång blir det förmodligen testa topphastigheten av den. Några 140km/h blir det inte nu, det fungerar inte dreven för. Men Teoretiskt ska jag nå en hastighet av 125km/h. Kommer bli nervöst att testa den!
Ljuddämparen blev riktigt läcker, måste jag säga!
Ni ser även på grusvägen, när effekten kickar in sprutar det!
Fästet, som duger.
Efter alla hårdkörningar gjorde jag ett tändstiftskoll. Visst blir man glad när det ser ut såhär? Brunt och fint!! (Den ser mörkare ut i verkligheten, kameran lägger till ljus)