Det gulaste ni har tack!
Det var allt jag sa till lackeraren när jag lämnade tank och kåpor i hans händer.
Idag var jag och hämtade sakerna, och det vart gult så det räcker och blir över!
Önskemålet kom från min äldsta son som vill ha en gul moped, och i ett svagt ögonblick orkade jag inte med tjatet trots att gult är långt ifrån min favoritfärg.
Visst grabben.... jag fixar det blev svaret. När man nyktrat till var det bara att bita ihop, sätta sig i bilen och åka till lackeraren och slanta upp.
Nu är det så att grabben bara är 6 år, så det blir många år jag själv kommer få brumma runt på "påskmoppen" då det är min jobb-pendlarmoppe.
Jag hoppas jag vänjer mig vid färgen!
Det är SachsMekarns gamla F50 jag tänkte bita tag i och fräscha upp efter ett par år i min ägo.
Förra säsongen gick den mååånga mil fast då i det skick jag köpte den, med bla. enbart grundlackade kåpor och tank.
Svingen har fått nya bussningar svarvade i lagerbrons.
Jag upplevde bakändan aningen "svajjig" i fjol och hoppas detta kan råda bot på problemet då svingen gick att flytta ett par cm i sidled med de gamla gummibussningarna.
En förstärkning har svetsats fast när svingen ändå var demonterad och blästrad. Om det var nödvändnigt eller inte vet jag inte.
Utanför bild har även permanenta kedjesträckade svetsats fast likt mitt förra F50 projekt, samt oanvända svinglås-infästningar kapats bort.
Det ska bli en lite enklare renovering denna gång, målet är att ha den klar i maj månad.
Slänger upp lite bilder vartefter det händer något.
mvh Ricky