crescent e-type renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Esso

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:Raketaren: Vad är Åhlensgaraget för något :?:
http://www.shraovik.se/1amaj.htm
Moonshine MK ska dit å visa upp några av våra vrålåk! Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Va trevligt Lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har ju vinterprojektet..varit på åhlensgaraget så då får väl renoveringen fortskrida lite igen..har fått tag på nästan helt nya ställbara bakdämpare... :) dessa gjorde ju sitt till på utssendet på den...bara tiden tillåter ska jag ge mig på eldragningen oxå :wink:
Bild

blev så här när dom vart monterade 8)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite mer "bling" med dom dämparna 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strålande! ....blanka :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken längd har du på dämparna, jag bytte från 290mm till 320mm på F 50 och då blev det bra lyft , som du också har fått ser jag. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
stefan

Inlägg av stefan »

alf-johan skrev:Vilken längd har du på dämparna, jag bytte från 290mm till 320mm på F 50 och då blev det bra lyft , som du också har fått ser jag. :shock:
Jag bytte oxå från 290 till 320mm. :twisted:
Blev själv väldigt nöjd, nu skall bara det hemska stenhårda crossdäcket bytas ut oxå1 :D

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=546&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he-he mitt bakdäck ska oxå bytas ut...det är ju faktiskt riktigt slut... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ahhh äntligen får den ju ett tutfäste nu i allafall...bara tutan kvar då :roll:
ska försöka åstakomma att byta bakhjulet oxå.. :roll: tiden är ju ur led för mig eftersom man bara legat sjuk ett tag :(

men hoppas det vänder...mycket att fixa innan våren ju.. :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mmmm, sportmoped :D Mycket ballt stuk!! Blir nästan sugen på att fixa till min DBS Panter och montera långa bakdämpare :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket tuff moppe!!! Gillar färgen starkt!!! :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar Peezee kul du tycker om färgen :wink: ja då har ju tutfästet anlänt, duger ju gott :) nu är det bara att samla ihop slantar till en tuta då :? men inte så lätta att hitta tyvärr... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->trillade över ett lämpligt värmeskydd till ljuddämparen idag på sundsvallsmarknaden..kommer nån bild senare när jag monterat det :)
börjar ju få tillbaks arbetslusten nu igen..maskinen behöver ju få lite mer kärlek med eldragningen o.s.v...ska dit en bättre bakfälg å däck oxå..men lyckades ju få hål på den nya slangen så det fick bero ett tag.. :furious: bara å skaffa en ny å försöka igen nån gång in i maj eftersom tiden inte räcker till för detta innan åhlensutställningen.... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

Raketaren skrev:ja då var det dax att demontera styrlåset då slider_anon.gif har förträngt det in i det längsta men det var ju att ge gärnet med det nu..passande förkylningsjobb*host**host* nåja dit me borren.....
Bild

tja alla vet ju det om lagen om all jävlighet...borrh-vetet gick ju naturligtvis av i hålet :twisted:
Bild

nåja allt ska jävlas i bland såklart gick det ju inte lika smidigt att få väck låset :shock:

Bild
ja synd att ge sig det börjar komma
Bild
ahhh äntligen mefipallina_yahoo.gif
då var det bara lacken kvar innan det nya monteras :roll:

OJOJ viken våldsam demontering av styrlåset!! :?

Man gör helt enkelt så att man slår försiktigt in det lite (ca 2mm)så att lås tappen på styr låset går av, själva lilla skruven som låser fast det.
Sen tar man bort styrkonan längst nere på ramen så man kommer åt med ett dorn att knacka ut det inifrån styrröret.

Sen kan man enkelt knacka ut det med ett dorn, om det inte går ut knacka in det ingen...gör så fram å tillbaka!

Jag har gjort på detta viss på flera styrlås & pinnelås. Se bild.. :idea:

Det fina med att göra på mitt vis är att man kan coda om styrlåste själv med en annan beg. nyckel och använda det igen! Har gjort så på min Compact
har samma nyckel till styrlåset & även pinnen till vaggan bak! :D ...PS har bara provat detta på lås Typen som är på bilden :!:

Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm ser ju enkelt ut, får prova detta nästa gång det är dax för ett låsbyte, detta var ju första låset jag gav mig på :wink: gjorde ju inte så mycket heller eftersom jag hade ett nytt hemma till den redan och moppen var olackad då.. :) men alla tips är alltid bra å ha i bakhuvudet när man ger sig på detta igen..

gallret på ljuddämparen på plats, passade ju hyfsat.. :wink:

Bild

Skriv svar