Lady La-strada

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har nu fått hem dämpargummina fram från *rubbermek* ser ju ut att kunna bli bra tycker jag... :) nu står hoppet till att Lackar-Emil lackar det som skulle lackas på den på onsdagkväll...sedan kan det ju börja bli en försiktig hopmontering av lite delar på Ladyn.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då är ju Ladyns ram lackbättrad..så nu påbörjas ju den mödosamma ihopmonteringen :wink: bilder på det hela kommer ju inom kort... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmmm ser jätte bra ut Raketen.... slider_score.gif

Hmm verkar som du har använt Induktions värmare....isf...lite fusk...HaHa.
De super bra....ingen Eld....blir bara varmt som tusan... thumb_up

Annars som jag borra rätt...på en gång...kräver en tok som mig....missa jag....händer sällan.

Ingen är 100 = Rep av gängade hål då svetsa jag igen hålet igen, men bra gängtapar e måste
inga Feltema sakar göra sig inge besvär hos mig IAF.

Feltema tappar duger bäst att rensa gamla gängor.... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->He-he...jo finns det en induktionsvärmare på jobbet måste man ju utnytja den lite.. :whistle2: är ju faktiskt en riktigt bra pryl som sparar massor av svordomar... :mutt:

ska försöka sätta in några bilder på la-stradan efter lacken.. :P måste ju sedan försöka *patinera* ramen lite så den ser lite använd ut.. :lol: Lackar-Emil hade visst lite knep för det.. 8) viktigast är väl att få börja sätta ihop lite pryttlar..

men idag händer det nog inte mycket eftersom jag ska åka å hämta hem det sweitziska gökuret :gökur: ..*kansasen* <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:
men idag händer det nog inte mycket eftersom jag ska åka å hämta hem det sweitziska gökuret :gökur: ..*kansasen*
Händer inte mycket :shock: Det är väl idag det händer om något :lol: hämta hem en Puch :headbang: ( från Österrike kanske :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då slänger jag in ett par bilder vad som hänt med Lady-Lastrada.. :) har ju äntligen en bättre digitalkamera nu så vi får se hur länge den hänger me :lol:

så här ser det ut just nu, Lackar-Emil har lite ideer hur vi ska åldra lacken lite senare.. :wink: tanken kommer dock att gömma skarven så den försvinner.. :)

Bild

mycket på ramen kommer ju att döljas av skärmar och plåtar..var ju tvunget att lacka eftersom rost och ful rostskyddslack förfulade det hela nå hemskt..

lägger in en bild på de nya fina dämpargummina oxå..här monterat på ett av benen.. 8)

Bild

återkommer när det börjar att monteras ihop lite prylar.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->La-strada projektet lever... :) började att plocka ihop lite prylar på den under gårdagens *skit* väder..framgaffeln är nu tillbaka på den och mopeden står på egna hjul igen.. :lol: här kommer några bilder..

Bild

tycker ju att det kommer att kunna bli hyfsat i slutändan..tanken kommer att dölja lackskarven...tror nog den här kommer att se rätt charmig ut hopplockad.. :wink: jakten på en bättre framfälg kommer ju att fortsätta under sommaren har ju ett fint bakhjul så det söker nu en maka.. :lol: blir då oxå vita sidor på däcken..men det här får duga så länge..

Bild

får nog ge mig på det här lite idag oxå...alltid roligare att börja montera ihop.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
umekille

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När du håller på så med Ladyn blir ju
mr.2-takt puutt putt putt putt putt putt... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir ju sååå snyggt Roger :shock:

:thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->känns ju lite bättre när man börjar se att det kan bli nåt av det här igen... :)

har varit i garaget å monterat ihop lite plock lyktinsatsen och signalhornet kom ju tillbaks till sina gammla platser igen.. :lol:

Bild

provade sedan att montera på och passa in bakskärmen oxå.. :P ska försöka få tag på passande mutterkorgar till fastsättningen av den..

passade på att prova in tanken ..känns ju inte som det blir så tokigt.. 8)

Bild

blir väl å försöka pyssla om Ladyn *lite* oftare nu.. :roll: ser ju ut att kunna bli en moped av henne till slut... <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilka framsteg, riktigt kul att se hur det blir en moppe av henne igen :)
La Stradan är en förbaskat fin moppe. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar Amarace.. det värmer..har ju gått åt lite blod svett å tårar på att få väck den fula rostskyddsfärgen från henne.. :roll: men nu börjar man se ljuset på andra sidan tunneln... :lol:

blev ju riktigt bra med de nya fjädringsgummina oxå...tur att Rubbermek gör dessa..de gammla lakritsnörena var inte mycket att hurra för....

Bild

ska börja söka lite efter en nästan startklar ILO till henne oxå...är ingen fena på motorrenoveringar...så jag vill ju gärna ha igång den här skönheten så snart det går... :) hoppet står ju till lite marknader i sommar.. <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blir hon Drottningen i Mellsta 2012 :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska nog inte ge några löften att hon blir med måste ju få henne komplett först...
alla delarna finns ju men beror lite på om jag hinner få dit en drivlina på henne.. :roll: ... <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Även om du inte är en fena på motorrenoveringar är det svårt att misslyckas med en Ilo, är inga schimsningar o.s.v som kan gå åt skogen, inte heller några rullager o liknande. Bara vanliga standardlager.
Så ska man börja med nåt för o lära sig så ska man börja med en ilo, otroligt enkel och lätt att meka i och inga specialverktyg behövs (förutom svänghjulsavdragare och eventuell för tandrullen, men ska man ha isär o renovera brukar jag slå loss vevaxeln helt enkell när man har blockhalvan loss).

Tradera ligger det ju en par Ilo ute nu, och dyker ju upp fekvent, men då vet du ju ioförsig inte vad du får. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar