Tradera och jag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Den som vill läsa får vackert betala men här på Raketsport kan vi tack vare internets distributionsteknik läsa utan det kostar någonting och det tycker jag är något väldigt fint. :D Nu i vinter ska jag försöka scanna vidare bland det jag har.

Undrar hur mycket dom maxar.... Är det tvåhundra, tre hundra, etthundrafemtio eller vad :?:

http://www.tradera.com/auction/auction_bids.aspx?aid=146240449

Han som vann den där auktionen har även UT-Data som användarnam och kommer att kopiera den och lägga ut kopian som auktion <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha... Den auktionen scrollar jag bara förbi.... :no_no:

Här är en annan auktion och där ser man hur priset blir när tillgången brister.... :? 22_yikes.gif

http://www.tradera.com/4-konor-3-hjul-lastmoped-cresent-nos-auktion_100708_146401940

Det är endast två av konorna som utgör priset. De andra två är inte helt gratis men nästan....

Just här är behovet stort av nytillverkning. Det kommer heller inte synas på mopeden om konorna är NOS eller nytillverkade. :wink:

Något för SIMTUS kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite sugen på ett nostalgi märke
http://www.tradera.com/nos-dekal-crescent-golden-champ-auktion_100708_146830849 <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

S_Compakt skrev:
56:an skrev:Den som vill läsa får vackert betala men här på Raketsport kan vi tack vare internets distributionsteknik läsa utan det kostar någonting och det tycker jag är något väldigt fint. :D Nu i vinter ska jag försöka scanna vidare bland det jag har.

Undrar hur mycket dom maxar.... Är det tvåhundra, tre hundra, etthundrafemtio eller vad :?:

http://www.tradera.com/auction/auction_bids.aspx?aid=146240449

Han som vann den där auktionen har även UT-Data som användarnam och kommer att kopiera den och lägga ut kopian som auktion
Precis, lite svinigt beteende, han köper den för 111kr, kopierar o lägger sen ut för 150kr.

Det värsta är att det är dåliga kopior. Jag köpte en för La Strada, när jag fick den var den mindre format än originalet, och kornig, för 150kr tycker jag man borde få en bra kopia. Mailade och frågade om han hade råinscanningen så jag själv kunde skriva ut, men fick till svar att han inte hade nåt sånt, undrade då hur han fått sin kopia, men fick aldrig nåt svar. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

..........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 09:46, redigerad totalt 1 gång.
a@westman

Inlägg av a@westman »

Nej, jag tror inte dagens reklam blir kult och framtida handelsvara på Tradera eller liknande. Det är bara att slänga skiten med gott samvete.... Precis likadant som med plastankan, Volvon, plastgranen eller vad det nu kan vara....
varför inte sätta upp en "ingen reklam tack" på brevlådan :) <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

.......
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 09:47, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har ett annat post problem
Det kommer två brevbärare varje dag , den ena är Posten (gul bil), och den andra är "Bring" (grön bil) :roll:

Först kommer posten och fyller lådan (med reklam) , sen kommer bring och dom "pular" ner sitt i den redan fulla lådan .
Inte nog med det, ofta så står locket halvöppet också, så det kan även vara regnskadat :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Braxmatte skrev:Vi har ett annat post problem
Det kommer två brevbärare varje dag , den ena är Posten (gul bil), och den andra är "Bring" (grön bil) :roll:

Först kommer posten och fyller lådan (med reklam) , sen kommer bring och dom "pular" ner sitt i den redan fulla lådan .
Inte nog med det, ofta så står locket halvöppet också, så det kan även vara regnskadat :evil:
Samma skit här, visst är det konstigt förr kom posten med brev, nu kommer dom med reklam, :? <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:

Inte nog med det, ofta så står locket halvöppet också, så det kan även vara regnskadat :evil:
Samma skit här, visst är det konstigt förr kom posten med brev, nu kommer dom med reklam, :?
Jag var till återvinningen med en papperspåse med tidningar och reklam i går, den var fylld till ca 3/4 och av det ca 80% reklam
Den var så tung att handtaget gick av, det var inte många veckors sparande kan jag lova , skiten brinner ju inte ens :evil: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer lösningen :nod:

http://2.bp.blogspot.com/_6GxqjzIFXFE/Sw2_OBPWCgI/AAAAAAAAA_k/sWKxybTiVlg/s400/inte+j%C3%A4vla+reklam.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Lasse väss skrev:
alf-johan skrev:

Samma skit här, visst är det konstigt förr kom posten med brev, nu kommer dom med reklam, :?
Jag var till återvinningen med en papperspåse med tidningar och reklam i går, den var fylld till ca 3/4 och av det ca 80% reklam
Den var så tung att handtaget gick av, det var inte många veckors sparande kan jag lova , skiten brinner ju inte ens :evil:
Ja jag brukar säga att det kommer väl en 3 st granar i veckan :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fast utan Posten stannar ju sverige :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Risken är att den måste översättas på flera olika språk (nu menar jag inte tyska , engelska och franska) 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Braxmatte skrev:
Risken är att den måste översättas på flera olika språk (nu menar jag inte tyska , engelska och franska) 8)
Japp braxen thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar