pangerva skrev:Ikväll har det snöat rejält i Göteborg.
Det har nu lagt sig ca 2 mm, fy fasen.
Vädret..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yscha, usch...
Kallhelvete på gång igen... 
Men inte den där iskylan typ -10 och nedåt -20 utan istället nedåt minus 5 fuktig luft från Östersjön och nord- ost- eller nordostvindar. Det är typiskt vinterväder här vid sydostkusten och måste upplevas. Även den mest härdade norrlänning tycker det är j-vligt kallt och

Positivt ändå jag fått ved nu av en ren tillfällighet...
Jag hatar vattenpölar och glafsandet under skorna så fort man går ut....
<!-- </EdIndex> --></div>

Men inte den där iskylan typ -10 och nedåt -20 utan istället nedåt minus 5 fuktig luft från Östersjön och nord- ost- eller nordostvindar. Det är typiskt vinterväder här vid sydostkusten och måste upplevas. Även den mest härdade norrlänning tycker det är j-vligt kallt och

Positivt ändå jag fått ved nu av en ren tillfällighet...
Jag hatar vattenpölar och glafsandet under skorna så fort man går ut....

- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det mörka verkar vara nån tunn lasyr det får åka i pannan. Jag blandar givetvis med ved jag har kvar ek och björk finns väl en knapp kubik nu. Jag har också förugn det blir tusen grader i den så det luktar inte om mig iaf.
Det som luktar är ofta braskaminerna och gubbaeldare i villadubbelpannor med strypt primärluft så det inte ska brinna så häftigt... (nyper om näsan) <!-- </EdIndex> --></div>
Dom vita bitarna i botten är spontade 1" bräder som är rätt långa och dom ska jag göra en häck (höga lämmar) till släpet så jag kan hämta färdig ved själv och dom tippar i släpet från traktorskopaSachsMekarn skrev:Hur bra är det att elda med färgen kvar på virket?

Det mörka verkar vara nån tunn lasyr det får åka i pannan. Jag blandar givetvis med ved jag har kvar ek och björk finns väl en knapp kubik nu. Jag har också förugn det blir tusen grader i den så det luktar inte om mig iaf.
Det som luktar är ofta braskaminerna och gubbaeldare i villadubbelpannor med strypt primärluft så det inte ska brinna så häftigt... (nyper om näsan) <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får nog njuta minst en vecka till Sachsmekarn 
Prognoserna visar på nord- och nordostliga vindar och ett lågtryck närmar sig från söder så räkna snö, snöbyar och gråkallt ett slag framöver.
Blir nog värst från södra Norrlandskusten och ner över Smålandskusten.
Det har varit mycket nord- och ostvindar hittills den här vintern och det har ingen värme med sig precis... <!-- </EdIndex> --></div>

Prognoserna visar på nord- och nordostliga vindar och ett lågtryck närmar sig från söder så räkna snö, snöbyar och gråkallt ett slag framöver.
Blir nog värst från södra Norrlandskusten och ner över Smålandskusten.
Det har varit mycket nord- och ostvindar hittills den här vintern och det har ingen värme med sig precis... <!-- </EdIndex> --></div>