Vädret..
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Roligt om det uppskattas! Funderar ibland på att skaffa en veteranlastbil men tror inte frugan uppskattar det! Dock inte någon riktigt gammal som första lasbilen jag fick börja med, Volvo med osynkad växelåda, ingen styrservo och tungtrampade bromsar. Tog någon vecka att lära sig dubbeltrampa och få till växlingen, missade man en växel så fick man börja om från början. En Volvo N 88 gillar jag bäst även om både N F 86 är trevliga. Skania 110 super går också an. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns gott om dem, lurigt, frugan räddade mig en gång när hon åkte med i lastbilen. Jag körde ut ett lass grus till ett industriområde och det skulle till baksidan så man fick runda området och köra en liten grusväg som gick parallelt med järnvägen för att sedan korsa den. När jag skulle korsa den skrek frugan att tåget kommer och jag nitade varefter tåget dundrade förbi framför oss. Tåget hade legat i min högra döda vinkel så jag hade missat att se det. Man blir alldeles kall. Nu var det ju någon slags enskild korsning som inte ens hade ljus o ljudsignaler men det finns en del sådana där ute! Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varit en fin dag här idag... ca 0 grader..började tidigt med snöskottningen så man fick fara ut i skogen å kika på rally lite senare på dagen.. 
örnskölden gick ju i helgen så man fick ju ut å kika på en hel del härliga gammla rallybilar tvåtaktssaab cortina lotus mfl körde så snön yrde..
här är min jobbarkompis Mikael Jardstäm i sin tvåtaktare...
bilden är från besiktningen av bilarna igårkväll...
<!-- </EdIndex> --></div>

örnskölden gick ju i helgen så man fick ju ut å kika på en hel del härliga gammla rallybilar tvåtaktssaab cortina lotus mfl körde så snön yrde..

här är min jobbarkompis Mikael Jardstäm i sin tvåtaktare...

bilden är från besiktningen av bilarna igårkväll...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
-
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ha-ha kan ju va sant conrad..
men grabbarna får nog bara lov att följa reglerna..
Conrad Engström skrev:Behöver man ha bur i en Saab ? Dom blir ju bara lite buckliga på huven och lite i frammkant på taket.
ha-ha kan ju va sant conrad..

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är det helt puckat igen. Allt igensatt av det där vita äcklet. Det har hållit på i flera dar och slutar inte. Det bara håller på, håller på, håller på som den där duracellkaninen... 
Å så blåser heeela tiden. Kalla vindar från nordost
Det är det som är så typiskt den här vintern. Den ständiga ost och nordostvinden.
All snö hamnar på ostkusten och knappt nånting på västkusten.
Ganska ovanligt faktiskt...

Å så blåser heeela tiden. Kalla vindar från nordost

Det är det som är så typiskt den här vintern. Den ständiga ost och nordostvinden.
All snö hamnar på ostkusten och knappt nånting på västkusten.
Ganska ovanligt faktiskt...

- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Generellt gillar jag ost.
Sydost, ja typ Kvibille.
Nordost, ja typ Wästerbotten.
Annars tycker jag bäst om väst, typ västkusten.
Sydost, ja typ Kvibille.
Nordost, ja typ Wästerbotten.
Annars tycker jag bäst om väst, typ västkusten.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60