Mopedbutiker
Re: Mopedbutiker
Bojkotta butiken!
Nöjda kunder är a och o, kan man inte uppehålla en god service till kunderna, då är det lika gott att man lägger ner verksamheten.
Nöjda kunder är a och o, kan man inte uppehålla en god service till kunderna, då är det lika gott att man lägger ner verksamheten.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Mopedrenovering !
Lasse med personal har fattat grejen, en utomordentlig service, en bra dialog och kunden i centrum, ja så har min uppfattning varit av detta företag, framförallt en återkoppling, till kan tyckas små löjliga saker ( i mitt fall en urdålig bensinslang ) men Lasse skickade ny för utprovning UTAN att jag påminde, det är service
..
S
Lasse med personal har fattat grejen, en utomordentlig service, en bra dialog och kunden i centrum, ja så har min uppfattning varit av detta företag, framförallt en återkoppling, till kan tyckas små löjliga saker ( i mitt fall en urdålig bensinslang ) men Lasse skickade ny för utprovning UTAN att jag påminde, det är service

S
jag blir inte ens förvånad längre.Raketsport skrev:Det här gäller inte en mopedbutik utan en motorbutik i Umeå.
Jag la beställning på skoterbyxor i måndagskväll via webbshopen på motorbolags butiken. Valde upphämtning av vara och skickade beställning. Orderbekräftelse kom och uppgifter om när varan kunde hämtas.
Mona åker in 09 morgonen därefter för att hämta byxan. Nä, det fanns inga kvar, sa kvinnan. De hade de sålt till annan kund, men de säljer in ett par betydligt dyrare byxor till Mona utan att ge rabatt för besväret.
När Mona kommer hem och berättar vad som inträffat så tänder "den lilla terriern" till inom mig. Jag ringde flertalet gånger till butiken, men telefonen gick hela tiden till telesvar så jag sänder iväg ett mail där jag ifrågasätter hur man kan sälja byxan till annan då jag fått orderbekräftelse och hur saldot i butiken fortfarande visar att byxorna finns inne och går att beställa.
Kort därefter får jag svar där historien ändras (till det värre) och vi får inte ens en ursäkt:
"Hej Hej![]()
Ja detta blev ju tokigt. Till och börja med hade vi endast ett par (enligt saldo) och saldot måste man synkronisera manuellt med vårt affärssystem. Helt otroligt så beställs samma byxa av Er samt en annan kvinna någon dag tidigare. Jag har letat och inventerat hela vårt lager och till slut fick jag ringa den andra kvinnan och beklaga att vi inte hade dessa byxor och sätta tillbaka pengarna på hennes konto (hade betalat via nätet). Så här blev det nog ett missförstånd. Vi har alltså inte sålt till någon annan. Jag såg Er beställning sent på kvällen när jag hade lagt mig och skrev ut den direkt morgonen därpå och skrev Ring!! På den för att inte Ni skulle hinna hit… Men det misslyckades. Tyckte ändå att vi förstod varandra och hittade ett alternativ. Hoppas de passade
![]()
Jag är glad för påminnelsen om saldot… Kom på att jag rättat saldot i vårt affärssystem men inte synkroniserat men nu är det gjort"
KNAPPAST ett seriöst svar eller en seriös butik då man redan dagar innan vet att saldot i butiken misstämmer och man väljer att inte ändra på det. Istället väljer hon att tacka mig för att jag påminner dom att uppdatera saldot på varan. Helt otroligt!
Mona som nyligen varit dit och lämnat igen byxa 2 som inte passade blir bemött av samma kvinna med följande kommentar: -"Din sambo är då inge vidare förstående"
De berättar också att detta hänt tidigare med skoteraffärer.
Jag blir chockad!!!

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
tompas11 skrev:Bojkotta butiken!
Vi kommer aldrig att handla där igen. Man ska absolut inte ha en webb-butik eller annan butik för den delen om man inte kan sköta inventering och hålla god kundkontakt.kejsaren skrev:
jag blir inte ens förvånad längre.
Stackars människa som tror sig ha gjort en affär på en skoter när den i själva verket redan sålts.
De verkar inte ha separat lager mellan webbshop och verkliga butiken, och inte heller någon brådska att inventera eller bemöda sig att ha en webbshop som fungerar med reserverade saldon på varor.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Hej alla.
Jag måste verkligen rekommendera Puchlasses nya firma http://www.mopedrenovering.se/. Vilken service
. Beställde den 17/12 på eftermiddan och grejerna
fanns att hämta på posten i fredags 19/12.Härligt grabbar.
God Jul
//Mange
Jag måste verkligen rekommendera Puchlasses nya firma http://www.mopedrenovering.se/. Vilken service

fanns att hämta på posten i fredags 19/12.Härligt grabbar.

God Jul

//Mange
-
Nicholas Alamnakis har öppnat en ny Mopedbutik. www.mopedista.se
Mycket med delar som är väldigt svåra att få tag på
Mycket med delar som är väldigt svåra att få tag på
Håller med Mange(och många fler) Mopedrenovering.se är nog de snabbaste/seriösaste(heter det så?)
Beställde Må 22/12 och fick dagen efter! Superbra!
Beställde Må 22/12 och fick dagen efter! Superbra!
Zundapp 429 "special"
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Zundapp ks50 -64
Yamaha FS 1 -75
Yamaha FS1 -76
Yamaha FS1 -69
En fru som inte är så glad i mopeder....än!
Den här firman har jag aldrig sett förut, kanon för Vespa o Gileradiggare
http://ehrmotor.tictail.com/

EHR Motor är bra att göra affärer med. Får det man beställer och snabb i leverans. Kanonservice rätt upp o ner.kejsaren skrev:Den här firman har jag aldrig sett förut, kanon för Vespa o Gileradiggare![]()
Värre är det med en engelsman som delar efternamn med "flygarbröderna". Vet aldrig vad man får i paketet därifrån

Ex. Beställde hastighetsmätardrivning till Gileran. Han hade skickat en trialdrivning, vad jag fick i lådan var en touringdrivning

Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Nu har jag ingen direkt erfarenhet av det här med mopedbutiker.
Har köpt några grejer till min Ciao från Cyckelkraft.
Dyrt men skönt med en butik i Stockholm som faktiskt har öppet.
Sen har jag köpt 90% av grejerna till min Compact hos Ettans.
Leveranstiderna varierar, men aldrig över 10 dagar vilket jag ändå tycker är godkänt.
Det som lockar är priserna, typ samma priser på alla butiker (Sachs och Compact delar), men med de 10% rabatt man får på Ettans så blir det snabbt många bäckar små..
Sen vill jag rikta ett varmt tack till han (Uffe?) på verkstaden i Sundbyberg som gav mig en ny tryckplatta till min Sachs 50/3 KFS gratis!
Har köpt några grejer till min Ciao från Cyckelkraft.
Dyrt men skönt med en butik i Stockholm som faktiskt har öppet.
Sen har jag köpt 90% av grejerna till min Compact hos Ettans.
Leveranstiderna varierar, men aldrig över 10 dagar vilket jag ändå tycker är godkänt.
Det som lockar är priserna, typ samma priser på alla butiker (Sachs och Compact delar), men med de 10% rabatt man får på Ettans så blir det snabbt många bäckar små..
Sen vill jag rikta ett varmt tack till han (Uffe?) på verkstaden i Sundbyberg som gav mig en ny tryckplatta till min Sachs 50/3 KFS gratis!
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Det finns en annan skillnad också som märks tydligt på leveranstiderna. Vi, Puchverkstan och Norscand säljer bara grejor vi har på lager i våra webbutiker. Nästan alla andra gör så att de beställer hem sakerna samma dag de får ordern. Det ger längre leveranstid och en större osäkerhet, deras leverantör i sin tur kan ju ha slut. Har vi slut på en vara så går den inte att beställa på hemsidan. Jag gillar det sättet att jobba, även om det ger ett stort lager. Numera beställer vi ofta hem minst 100 av varje pryl. Så det blir mycket grejor och pengar i lager. Naturligtvis kan även vi räkna fel på lagersaldot, men det händer inte ofta.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Puchlasse skrev: Vi, Puchverkstan och Norscand säljer bara grejor vi har på lager i våra webbutiker.

Och jag beställde lite delar i torsdags till min dakota och ringde några timmar senare för jag kom på att jag behövde lite till. Inga problem alls att få med det på samma order. I förmiddags plingade det till i mobilen att paketet kunde hämtas på posten så det blir svängen förbi efter jobbet idag
Önskar alla gjorde så, före jul beställde jag en tändkasett till en av våra bilar från skruvat, stod att den fans i lager. Efter jag beställd den stod det att de inväntade leverans...Fick den i går, tog 3 veckor 

GhR08 skrev:Sen har jag köpt 90% av grejerna till min Compact hos Ettans.

Har man grejerna på hemsidan som "Finns på lager" är det absolut INTE okej med 10 dagar.