Sida 17 av 28
Re: Mopedbutiker
Postat: 04 dec 2014, 20:22
av tompas11
Bojkotta butiken!
Nöjda kunder är a och o, kan man inte uppehålla en god service till kunderna, då är det lika gott att man lägger ner verksamheten.
Re: Mopedbutiker
Postat: 04 dec 2014, 21:32
av Falkfish
Mopedrenovering !
Lasse med personal har fattat grejen, en utomordentlig service, en bra dialog och kunden i centrum, ja så har min uppfattning varit av detta företag, framförallt en återkoppling, till kan tyckas små löjliga saker ( i mitt fall en urdålig bensinslang ) men Lasse skickade ny för utprovning UTAN att jag påminde, det är service

..
S
Re: Mopedbutiker
Postat: 04 dec 2014, 22:24
av JanneL
Raketsport skrev:Det här gäller inte en mopedbutik utan en motorbutik i Umeå.
Jag la beställning på skoterbyxor i måndagskväll via webbshopen på
motorbolags butiken. Valde upphämtning av vara och skickade beställning. Orderbekräftelse kom och uppgifter om när varan kunde hämtas.
Mona åker in 09 morgonen därefter för att hämta byxan. Nä, det fanns inga kvar, sa kvinnan. De hade de sålt till annan kund, men de säljer in ett par betydligt dyrare byxor till Mona utan att ge rabatt för besväret.
När Mona kommer hem och berättar vad som inträffat så tänder "den lilla terriern" till inom mig. Jag ringde flertalet gånger till butiken, men telefonen gick hela tiden till telesvar så jag sänder iväg ett mail där jag ifrågasätter hur man kan sälja byxan till annan då jag fått orderbekräftelse och hur saldot i butiken
fortfarande visar att byxorna finns inne och går att beställa.
Kort därefter får jag svar där historien ändras (till det värre) och vi får inte ens en ursäkt:
"
Hej Hej
Ja detta blev ju tokigt. Till och börja med hade vi endast ett par (enligt saldo) och saldot måste man synkronisera manuellt med vårt affärssystem. Helt otroligt så beställs samma byxa av Er samt en annan kvinna någon dag tidigare. Jag har letat och inventerat hela vårt lager och till slut fick jag ringa den andra kvinnan och beklaga att vi inte hade dessa byxor och sätta tillbaka pengarna på hennes konto (hade betalat via nätet). Så här blev det nog ett missförstånd. Vi har alltså inte sålt till någon annan. Jag såg Er beställning sent på kvällen när jag hade lagt mig och skrev ut den direkt morgonen därpå och skrev Ring!! På den för att inte Ni skulle hinna hit… Men det misslyckades
. Tyckte ändå att vi förstod varandra och hittade ett alternativ. Hoppas de passade
Jag är glad för påminnelsen om saldot… Kom på att jag rättat saldot i vårt affärssystem men inte synkroniserat men nu är det gjort
"
KNAPPAST ett seriöst svar eller en seriös butik då man redan dagar innan vet att saldot i butiken misstämmer och man väljer att inte ändra på det. Istället väljer hon att tacka mig för att jag påminner dom att uppdatera saldot på varan. Helt otroligt!
Mona som nyligen varit dit och lämnat igen byxa 2 som inte passade blir bemött av samma kvinna med följande kommentar:
-"Din sambo är då inge vidare förstående"
De berättar också att detta hänt tidigare med skoteraffärer.
Jag blir chockad!!!
jag blir inte ens förvånad längre.

Re: Mopedbutiker
Postat: 04 dec 2014, 23:34
av Raketsport
tompas11 skrev:Bojkotta butiken!
Nöjda kunder är a och o, kan man inte uppehålla en god service till kunderna, då är det lika gott att man lägger ner verksamheten.
kejsaren skrev:
jag blir inte ens förvånad längre.

Vi kommer aldrig att handla där igen. Man ska absolut inte ha en webb-butik eller annan butik för den delen om man inte kan sköta inventering och hålla god kundkontakt.
Stackars människa som tror sig ha gjort en affär på en skoter när den i själva verket redan sålts.
De verkar inte ha separat lager mellan webbshop och verkliga butiken, och inte heller någon brådska att inventera eller bemöda sig att ha en webbshop som fungerar med reserverade saldon på varor.
Re: Mopedbutiker
Postat: 21 dec 2014, 16:56
av Mange
Hej alla.
Jag måste verkligen rekommendera Puchlasses nya firma
http://www.mopedrenovering.se/. Vilken service

. Beställde den 17/12 på eftermiddan och grejerna
fanns att hämta på posten i fredags 19/12.Härligt grabbar.
God Jul
//Mange
Re: Mopedbutiker
Postat: 25 dec 2014, 18:49
av Alingsåsarn
Nicholas Alamnakis har öppnat en ny Mopedbutik.
www.mopedista.se
Mycket med delar som är väldigt svåra att få tag på
Re: Mopedbutiker
Postat: 25 dec 2014, 19:42
av JRA
Håller med Mange(och många fler) Mopedrenovering.se är nog de snabbaste/seriösaste(heter det så?)
Beställde Må 22/12 och fick dagen efter! Superbra!
Re: Mopedbutiker
Postat: 06 jan 2015, 19:54
av JanneL
Den här firman har jag aldrig sett förut, kanon för Vespa o Gileradiggare
http://ehrmotor.tictail.com/
Re: Mopedbutiker
Postat: 09 jan 2015, 23:11
av Puchen
EHR Motor är bra att göra affärer med. Får det man beställer och snabb i leverans. Kanonservice rätt upp o ner.
Värre är det med en engelsman som delar efternamn med "flygarbröderna". Vet aldrig vad man får i paketet därifrån

Rysk roulette liksom.
Ex. Beställde hastighetsmätardrivning till Gileran. Han hade skickat en trialdrivning, vad jag fick i lådan var en touringdrivning

Re: Mopedbutiker
Postat: 14 jan 2015, 12:17
av GhR08
Nu har jag ingen direkt erfarenhet av det här med mopedbutiker.
Har köpt några grejer till min Ciao från Cyckelkraft.
Dyrt men skönt med en butik i Stockholm som faktiskt har öppet.
Sen har jag köpt 90% av grejerna till min Compact hos Ettans.
Leveranstiderna varierar, men aldrig över 10 dagar vilket jag ändå tycker är godkänt.
Det som lockar är priserna, typ samma priser på alla butiker (Sachs och Compact delar), men med de 10% rabatt man får på Ettans så blir det snabbt många bäckar små..
Sen vill jag rikta ett varmt tack till han (Uffe?) på verkstaden i Sundbyberg som gav mig en ny tryckplatta till min Sachs 50/3 KFS gratis!
Re: Mopedbutiker
Postat: 14 jan 2015, 12:29
av Puchlasse
Det finns en annan skillnad också som märks tydligt på leveranstiderna. Vi, Puchverkstan och Norscand säljer bara grejor vi har på lager i våra webbutiker. Nästan alla andra gör så att de beställer hem sakerna samma dag de får ordern. Det ger längre leveranstid och en större osäkerhet, deras leverantör i sin tur kan ju ha slut. Har vi slut på en vara så går den inte att beställa på hemsidan. Jag gillar det sättet att jobba, även om det ger ett stort lager. Numera beställer vi ofta hem minst 100 av varje pryl. Så det blir mycket grejor och pengar i lager. Naturligtvis kan även vi räkna fel på lagersaldot, men det händer inte ofta.
Re: Mopedbutiker
Postat: 14 jan 2015, 12:34
av Hasse
Puchlasse skrev: Vi, Puchverkstan och Norscand säljer bara grejor vi har på lager i våra webbutiker.

Helt rätt inställning. Nu har jag bara köpt en gång av dig men det gick snabbt att få hem!
Re: Mopedbutiker
Postat: 14 jan 2015, 14:41
av mallgroda
Och jag beställde lite delar i torsdags till min dakota och ringde några timmar senare för jag kom på att jag behövde lite till. Inga problem alls att få med det på samma order. I förmiddags plingade det till i mobilen att paketet kunde hämtas på posten så det blir svängen förbi efter jobbet idag
Re: Mopedbutiker
Postat: 14 jan 2015, 15:07
av HSE
Önskar alla gjorde så, före jul beställde jag en tändkasett till en av våra bilar från skruvat, stod att den fans i lager. Efter jag beställd den stod det att de inväntade leverans...Fick den i går, tog 3 veckor

Re: Mopedbutiker
Postat: 15 jan 2015, 10:54
av JanneL