Tradera och jag

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 09:47, redigerad totalt 1 gång.
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom är väl ute varje sommar , brukar vara asfalt dom vill lägga <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

..........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 09:47, redigerad totalt 1 gång.
518-23

Inlägg av 518-23 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Menar du verkligen det? Asfaltsläggning fordrar stora och dyra maskiner så det jag sett av den sorten har varit större anläggningsfirmor. Plattsättning däremot fordrar ju egentligen bara handverktyg. De här killarna hade inga verktyg med alls utan egentligen bara en pickup med ett litet flak bak som var tomt.

Förresten vill jag inte ha varken plattor eller asfalt. Det är alldeles för dött för min smak. Jag vill ha grusgången som den är och gärna med en och annan liten grästuva. Med tiden blir dom för många och då rensar jag bort lite.
Jodå, dom brukar dyka upp lite varstans..

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/polisen-varnar-for-oseriosa-asfaltslaggare%28464363%29.gm

Mvh Magnus <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

..........
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 09:48, redigerad totalt 1 gång.
a@westman

Inlägg av a@westman »

56:an skrev:Menar du verkligen det? Asfaltsläggning fordrar stora och dyra maskiner så det jag sett av den sorten har varit större anläggningsfirmor. Plattsättning däremot fordrar ju egentligen bara handverktyg. De här killarna hade inga verktyg med alls utan egentligen bara en pickup med ett litet flak bak som var tomt.

Förresten vill jag inte ha varken plattor eller asfalt. Det är alldeles för dött för min smak. Jag vill ha grusgången som den är och gärna med en och annan liten grästuva. Med tiden blir dom för många och då rensar jag bort lite.
visst behövs det maskiner om det ska bli bra gjort. men jag har sett på tv från en som gick med på att dom asfallterade . han kunde inte ens ställa en cykel på stödet en varm sommar utan att det sjönk igenom asfallten. den var typ 1cm tjock :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du håller på att bygga upp ett litet lager verkar det som. Jag har nog missat, eller så har du aldrig berättat vad du har för projekt på gång. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

56:an skrev:I somras hade jag besök av plattsättare från Irland. Det kom några män i trettioårsåldern i en pickupbil och ville lägga plattor på min grusgång. De gick direkt in på min tomt och var mycket envisa att jag skulle gå med på det dom ville. När jag förklarade att jag inte hade råd med sådant blev de arga och sa jag hade upptagit deras dyrbara tid. Efteråt kändes det otäckt. Språket dom talade till mig på var ren engelska, eller kanske med brytning från Irland.
Dom där är riktigt välkända, både asfalt och nuförtiden "plattsättare"
dom kom upp på våran gård när vi bodde i Orsa och skulle asfaltera..
men dom frågade bara en gång :lol: Hade helg-besök av fem Mc polare... som kanske inte såg så snälla ut :roll: inte är dom så små heller staff_36-1 Vi fick ha vår grusväg i fred utan tjafs :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad kan den här cylindern vara till, ser ut som JLO G50 men ändå inte.

Tysk är den i varje fall för den heter "Mahle".

http://www.tradera.com/auction/ImagePage.aspx?aid=147494444 <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Lasse väss skrev:
56:an skrev:I somras hade jag besök av plattsättare från Irland. Det kom några män i trettioårsåldern i en pickupbil och ville lägga plattor på min grusgång. De gick direkt in på min tomt och var mycket envisa att jag skulle gå med på det dom ville. När jag förklarade att jag inte hade råd med sådant blev de arga och sa jag hade upptagit deras dyrbara tid. Efteråt kändes det otäckt. Språket dom talade till mig på var ren engelska, eller kanske med brytning från Irland.
Dom där är riktigt välkända, både asfalt och nuförtiden "plattsättare"
dom kom upp på våran gård när vi bodde i Orsa och skulle asfaltera..
men dom frågade bara en gång :lol: Hade helg-besök av fem Mc polare... som kanske inte såg så snälla ut :roll: inte är dom så små heller staff_36-1 Vi fick ha vår grusväg i fred utan tjafs :wink:
mc - åkare brukar som regel inte vara små, o känner man dom inte, ser dom riktigt jävla elaka ut 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cylinder till Kejdler. Hade en här nyss NOS <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan någon förklara vad det här är för slags Sachsmotor. Det är mycket jag inte känner igen här.

http://www.tradera.com/aldre-sachsmotor-auktion_302510_147573240

Stor eller liten cylinderfot?
Är delar kompatibla med "svenskmotorer"?
Jag antar motorn är importerad men vilket land har den kommit ifrån? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

56:an skrev:Kan någon förklara vad det här är för slags Sachsmotor. Det är mycket jag inte känner igen här.

http://www.tradera.com/aldre-sachsmotor-auktion_302510_147573240

Stor eller liten cylinderfot?
Är delar kompatibla med "svenskmotorer"?
Jag antar motorn är importerad men vilket land har den kommit ifrån?
Blocket är ju 3växlad hand med trampor
Och cyllen ser ut att vara golden champ/F50 men det kan ju vara nån import <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
OutbackJack
Forumsponsor

Inlägg av OutbackJack »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det borde vara livstids dödsstraff på dåliga bilder så man inte kan läsa typskylten! :roll:

Edit: Fast vi har ju nyligen lärt oss att den skall man inte lita på.... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar