Läste detta följande på en annan sida:
På 70-talet så fick vi lära oss att vi kom allt närmare en ny istid orsakad av alla utsläpp från industri och biltrafik, nu orsakar samma utsläpp en global uppvärmning och förhöjd medeltemperatur. Undrar hur detta gick till..
NÄ, se det inte som ett inlägg om klimatet.
Tyckte bara det var humoristiskt skrivet Och tempen är just nu behagliga +5 UTAN blåst!!
Den som skrivit det har nog inte lyssnat i skolan. Jorden har haft flera istider och är alltid påväg mot en ny när en avslutats oavsett globaluppvärmning, så att istiden skulle bero på utsläpp är inte faktabaserat.
Vi har trist väder. Igår natt regnade det så det mesta av snön tinade bort. Idag -7.
Ena stunden så har vi en kall vinter, då är det utsläppens fel. Nästa år blev det varmt och dåligt med snö. Det är också utsläppens fel. Det känns som att det inte handlar om miljön när det diskuteras miljö utan pengar och då har helt plötsligt väderdiskussionen gått och blivit en politisk fråga som hör hemma i politik tråden. Enligt mina källor rör det sig om ett El Niño år och ett av dom värre som nånsin upplevts. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/El_Ni%C3%B1o här har vi lite hopyxad info om det.
Min gamla välservade mercadiesel kommer vara miljövänlig i minst 30år innan en Prius kompenserat upp sina tillverkningsutsläpp. Nej, nästa år tror jag det blir en ordentlig vinter igen
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Raketsport skrev:Den som skrivit det har nog inte lyssnat i skolan. Jorden har haft flera istider och är alltid påväg mot en ny när en avslutats oavsett globaluppvärmning, så att istiden skulle bero på utsläpp är inte faktabaserat.
Vi har trist väder. Igår natt regnade det så det mesta av snön tinade bort. Idag -7.
DSC_0822.JPG
Vilken otroligt vacker utsikt ni har!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53