Vi köpte lite prylar på loppis i går. Den främsta är en BP med tappkran.
Köpte också ett 70-tals monopol för 20 spänn och lite annat smått och gott.
Plåtdamejeanner jag några stycken och dom är faktiskt mycket, mycket bra till vätskor som diesel, fotogen och kanske bensin m.m. De flesta jag har är 25 liters men även nån tia och ett par femliters. Dom är bra att hälla ur, som en flaska och skvätter inte som en plastdunk. Dock har jag ingen med tappkran.
Såna där plåthinkar som den röda gillar jag skarpt. Dom är användbara till mycket med borttaget lock men man bör hålla dem torra från fukt annars kan det rosta hål. För mig har det varit perfekta trädgårdshinkar att bära rens, lite jord, sten eller skräp. Man kan ha många för dom är stapelbara och tar då liten plats.
Jo det kan ju vara skralt ibland, men jag hade sån tur och fick sålt min Monarscoot för att sen på kvällen samma dag dyka på den här för exakt samma pengar.
Senast redigerad av Lolalola den 04 aug 2013, 18:14, redigerad totalt 1 gång.
Lolalola skrev:Jo det kan ju vara skralt ibland, men jag hade sån tur att jag fick sålt min Monarscoot för att sen på kvällen samma dag dyka på den här upp för exakt samma pengar.
tyvärr har ja ingen moppe nu som ja vill sälja så ngt köp av en trevlig skoterett blir de ej för mig.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248