Kolla, det här har jag köpt!!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jättefräckt , Laga mat på altanen istället.
Då kan du ju ha finmoppen i köket :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Min första moppe RAKET -> http://cylinderloppet.zoomin.se/P3244400

Lyssna På Veckans Låt ----> http://cylinderloppet.zoomin.se/A145568
Roos

Inlägg av Roos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack :)

Kök på altanen = Riktigt bra idé, tycker jag :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->O vad mysigt. Det blir till att meka inne i köket. Men titta inte ut. <!-- </EdIndex> --></div>
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har varit inaktiv här på forumet i sommar då jag har grejat med min VW Bubbla, men igår blev det till att köpa en ny moped!

Monark 1142 Transport från 1967 tror jag (VoV 1134). Den har enligt den jag köpte den av ägts av Banverket, men troligtvis SJ.
Lådan tillverkade jag idag, och jag bytte till en mer passande framlykta, eller tycker ni den passar?
Lampan ska väl vara under pakethållaren, men finns inga fästen kvar, och jag vill inte röra originallacken.
Bild
Bild

Vet ni någon om denna moped???

Känns skönt att komma tillbaka till forumet efter sommarens bravader! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till en trevlig moppe , den lampan passar ju bättre ,
är det samma moppe som såldes i Göteborg denna vecka eller är det nåt mobliseringsförråd som rensar nu ?
Den som såldes i Göteborg skulle vara oanvänd sas det ! <!-- </EdIndex> --></div>

bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Dan L skrev:Grattis till en trevlig moppe , den lampan passar ju bättre ,
är det samma moppe som såldes i Göteborg denna vecka eller är det nåt mobliseringsförråd som rensar nu ?
Den som såldes i Göteborg skulle vara oanvänd sas det !
Tackar! Trevligt med en stummis i samlingen :)
Denna kommer ursprungligen från Göteborg, men har stått i en lada i många år i Mellerud.
Någon som sparade bild från den på Blocket? Skulle vilja jämföra :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Häftigt, men kommer du verkligen fram, eller dit du ska om det står SJ på den :roll: , kanske då, men väldigt sent i allafall :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Dan L

Inlägg av Dan L »

bjo skrev:
Dan L skrev:Grattis till en trevlig moppe , den lampan passar ju bättre ,
Den som såldes i Göteborg skulle vara oanvänd sas det !
Tackar! Trevligt med en stummis i samlingen :)
Denna kommer ursprungligen från Göteborg, men har stått i en lada i många år i Mellerud.
Någon som sparade bild från den på Blocket? Skulle vilja jämföra :)

Här finns bild på den , 7 mil skulle den ha gått !!
7000kr kostade den , nu är annonsen väck.
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=1945&start=3750&mforum=raketsport

:wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>

2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jisses vad det handlas roliga saker under sommaren :lol: mopeder och kurriosa i parti och minut verkar det som.Denna tråden har jag missat helt mycket att läsa om mefipallina_yahoo.gif så jag får väl bidra jag också resten av bilderna ligger under övriga fordon Ford Zepyr-54
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

bjo skrev:
Monark 1142 Transport från 1967 tror jag (VoV 1134). Den har enligt den jag köpte den av ägts av Banverket, men troligtvis SJ.
Lådan tillverkade jag idag, och jag bytte till en mer passande framlykta, eller tycker ni den passar?
Lampan ska väl vara under pakethållaren, men finns inga fästen kvar, och jag vill inte röra originallacken.
Oj, vilken fin moped!!!! :shock: Blev snyggare med din lykta, men lite roligt att ha "sj-lykta" ändå. De har säkert valt den för att få kraftigare belysning, vilket säkert behövts. Du borde se märken där fästet gått sönder om det suttit under pakethållaren fram för 1142'an har vanligtvis lyktan där. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
bjo
Kontakt:

Inlägg av bjo »

Raketsport skrev: Oj, vilken fin moped!!!! :shock: Blev snyggare med din lykta, men lite roligt att ha "sj-lykta" ändå. De har säkert valt den för att få kraftigare belysning, vilket säkert behövts. Du borde se märken där fästet gått sönder om det suttit under pakethållaren fram för 1142'an har vanligtvis lyktan där.
Tack! Den gamla lyktan är iaf sparad. Jag ser och känner ingenting från där lampan kan ha suttit. Men när man kollar på pakethållaren så ser den inte ut som den vanliga. Det går inte ner "byglar" på sidorna. Antingen så har dom bytt pakethållare, eller så hade SJ en annan typ av pakethållare.
Jag ska kolla med nån gammal SJ:are här i Göteborg. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var en bra vecka det här. :)

En KS50 -71
Bild

...och en bil.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
posch
Forumsponsor

Koll, det här har jag köpt !!

Inlägg av posch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade lovat mig själv att inte dra på mig några mer mopeder eller skrotprojekt. För precis 2 år sedan hade jag bara en moped, nu har jag 7 körbara , en under renovering och 4 objekt.
Trots det så kollar man på Blocket och Tradera varje dag
Bäst som det är så har man ringt på nån annons och måste fara och kolla.
Som regel har man nånting med sig på hemresan.
Är det nån fler som känner igen sig ?

Senaste köp: Raket med fotväxlad Flintamotor, med alla kåpor !
Monark 50S ?, 2 okompletta crescenter + massa skrotdelar.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/716/110517118.jpg /]Bild[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
Bild

Bild

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Alla märken är bäst
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilket klipp!
Visst är det otroligt vad man kan dra på sig. Att åka och titta är detsamma som att man köper, i alla fall för oss. Man har redan bestämt sig för att köpa i bilen på vägen dit.
Rätt fin 1163'a och 50s ramen verkar vara i riktigt bra skick. Saxopederna är av modellerna: blå -1138, bronz -1140 sport <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
56:an
Forumsponsor

Re: Koll, det här har jag köpt !!

Inlägg av 56:an »

posch skrev:Senaste köp: Raket med fotväxlad Flintamotor, med alla kåpor ! Monark 50S ?, 2 okompletta crescenter + massa skrotdelar.
Jag blir lite avis när jag ser det här... :oops: för det är sådant jag också gillar. Tänk när allt är upprenoverat och objekten borta. Fy bubblan så tråkigt!!! :( <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar