Då kan du ju ha finmoppen i köket

Tackar! Trevligt med en stummis i samlingenDan L skrev:Grattis till en trevlig moppe , den lampan passar ju bättre ,
är det samma moppe som såldes i Göteborg denna vecka eller är det nåt mobliseringsförråd som rensar nu ?
Den som såldes i Göteborg skulle vara oanvänd sas det !
bjo skrev:Tackar! Trevligt med en stummis i samlingenDan L skrev:Grattis till en trevlig moppe , den lampan passar ju bättre ,
är det samma moppe som såldes i Göteborg denna vecka eller är det nåt mobliseringsförråd som rensar nu ?
Den som såldes i Göteborg skulle vara oanvänd sas det !
Denna kommer ursprungligen från Göteborg, men har stått i en lada i många år i Mellerud.
Någon som sparade bild från den på Blocket? Skulle vilja jämföra
Oj, vilken fin moped!!!!bjo skrev:
Monark 1142 Transport från 1967 tror jag (VoV 1134). Den har enligt den jag köpte den av ägts av Banverket, men troligtvis SJ.
Lådan tillverkade jag idag, och jag bytte till en mer passande framlykta, eller tycker ni den passar?
Lampan ska väl vara under pakethållaren, men finns inga fästen kvar, och jag vill inte röra originallacken.
Tack! Den gamla lyktan är iaf sparad. Jag ser och känner ingenting från där lampan kan ha suttit. Men när man kollar på pakethållaren så ser den inte ut som den vanliga. Det går inte ner "byglar" på sidorna. Antingen så har dom bytt pakethållare, eller så hade SJ en annan typ av pakethållare.Raketsport skrev: Oj, vilken fin moped!!!!Blev snyggare med din lykta, men lite roligt att ha "sj-lykta" ändå. De har säkert valt den för att få kraftigare belysning, vilket säkert behövts. Du borde se märken där fästet gått sönder om det suttit under pakethållaren fram för 1142'an har vanligtvis lyktan där.
Jag blir lite avis när jag ser det här...posch skrev:Senaste köp: Raket med fotväxlad Flintamotor, med alla kåpor ! Monark 50S ?, 2 okompletta crescenter + massa skrotdelar.