Sida 18 av 34
Postat: 14 feb 2012, 22:58
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det vart ju en bra överaskning! Roligare med 4vxl

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 08:10
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Det vart ju en bra överaskning! Roligare med 4vxl

jo de blir nog trevligt med 4 vxl tror ja. jag har aldrig haft ngn förut. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 08:41
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir o bygga ihop halvorna framåt kvällen. skall te järnhandeln o köpa O-ringssnöre att göra anslagsgummi av till kicken. de borde fungera fint sen e de ngt shims me som ja skall leta fram o lägga till på julgranen <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 14:48
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men vad jag såg på en tidigare bild så var en del i mekanismen till en treväxlad. Den kan man slipa ett till hak i. Den biten som sitter på axeln till växelspaken. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 15:31
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Men vad jag såg på en tidigare bild så var en del i mekanismen till en treväxlad. Den kan man slipa ett till hak i. Den biten som sitter på axeln till växelspaken.
hade ju allt förut till 4 vxl. men gjorde bytesaffär med Selma. men skasll byta tillbaka så har ja mekanism som passar bolt on utan att fila ngt alls <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 18:41
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:dr.novolette skrev:kollade du inte det redan i ett tidigare skede? "inuti motorn finns dock endast 3 vxl. har öppnat den o shimsat litegrann bland annat "

nja kollade inge nog inuti vill ja lova. lite slarvigt av
både mig o hillbilly. men men man lär sig av misstagen också. samlar kraft o tar nya tag vilken dag som helst!!
Hehe... låter ju onekligen lite skumt

men grattis till gratis (Växeln) <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 20:56
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->då e motorn ihopbyggd igen och vart kanon. kollade över shimsningen ytterligare en gång då den kändes för tight på utg axel. men nu e de max ngn tiondels glapp de får man va nöjd med. nu inväntas mekanism så ska motorn på plats o de sista ska monteras. ska bli skoj med 4 växlat då ja aldrig varken kört eller ägt 4 växlad sachs. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 22:10
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men en Wauxhall

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 22:12
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Men en Wauxhall

nej nej nej den e 3 växlad med rattväxel. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 22:17
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->som Saabarna före 1964

hujedamig!!!!!!
Trodde Wauxhall hade kommit längre på den tiden.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 15 feb 2012, 22:19
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:som Saabarna före 1964

hujedamig!!!!!!
Trodde Wauxhall hade kommit längre på den tiden.

de fanns med 4 växlad golvväxel. men de gör mig inget att den e 3 växlad bara den e trevlig att köra ändå. de kan få bli april nu så de blir dags o ta fram gamle Vauxhallen <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 feb 2012, 08:14
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu går det åt rätt håll. halvorna e ihoplagda igen och shimsade efter ordning. ikväll skall den tillbaka i ramen och monteringen fortsätter!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 feb 2012, 22:23
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Motorn åter i ramen. växellåda klar och justerad. imorgon monteras förgasare och annat smått runtomkring. nu jädrar närmar de sig att man kan testköra. bilduppdatering kommer imorgon!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 feb 2012, 22:28
av pangerva
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->16 km/h på ettan
22 km/h på tvåan
27 km/h på trean
och
30 km/h på fyran
0-30 på 24 1/2 sek
Du måste nog köpa lite vassare grejor Niklas

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 feb 2012, 22:34
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:16 km/h på ettan
22 km/h på tvåan
27 km/h på trean
och
30 km/h på fyran
0-30 på 24 1/2 sek
Du måste nog köpa lite vassare grejor Niklas

börjar me urpluggad originalcylinder och 12 mm förgasare så får vi se hur den går. mer än 30 blir de iaf de e ja säker på eftersom den gick ca 45 förut på 3:an när ja testa den innan köp. <!-- </EdIndex> --></div>