Mer gammlia ikväll... Pontiac Stenhård hoj ,Vincent... lite fika..
Åsså en som renoverat gamla hederliga Scania, trevlig karl som visa en bok med renoveringsbilder & snacka om hela bakrunden om lastbilarna, ombedd av Scania i Södertälje att ställa ut (den gula) i deras visningsdel på musee't till hösten.. (fyra lager klarlack m.m)
Vincent used quickly detachable wheels, making wheel and tyre changes easier. The rear wheel was reversible, and different size rear sprockets could be fitted for quick final-drive ratio changes. The brake & gear shift were adjustable for reach to suit individual feet. The rear mud guard was hinged to facilitate the removal of the rear wheel.
Raketsport skrev:Tänkte köra in till Ume imorgon. Kollade på vädret och det verkar som att jag planerat in både dit och hemresan lagom till regnskurarna.
Då är du snart kvalificerad att följa med på våra långturer....
Man kan undra vad du tankat men jag gissar nog på bensin. Känner inte riktigt igen traktorn, vid första anblick Volvo men jag tror ändå inte det, men kanske ändå en T43 eller är det en IH eller kanske en David Brown
Här nere har vi vårt eget motormecka i Målilla hembygdsgård och nu är det bara ganska precis en månad dit till Målilla och Motorns Dag