Man kan se att vädret är ganska lugnt. Det är en stor skillnad mot här hos mej där det bara blåser, blåser och blåser...
6-7-8-9 sekundmeter medelvind för jämnan den senaste tiden. Men det är medelvinden.... Sen kommer byvinden på dagen, eftermiddagen och kanske kvällen där det rycker till och saker och ting far iväg och det känns kallt så in i märgen
Men det är typiskt nu lågtryck och ostadigt. Det massiva högtrycket som var i vintras skulle jag velat haft nu istället men så är det aldrig. Högtrycken kommer om vintrarna och det blir kallt så in i helv... och sen när våren äntligen kommer då tar högtrycken en sydligare bana och hit kommer då lågtrycken med blåsten och regnen...
Usch för regn och blåst
Visserligen har vi haft lite av båda idag, men det var så lite att man kan leva med det. Däremot så börjar det bli så torrt på gården att man kan kratta utan att ta med sig gräsmattan. Vilket gjort att jag fått 3 rediga blåsor i handen
Raketsport skrev:Vilket gjort att jag fått 3 rediga blåsor i handen
Det var utav handsken jag fick blåsorna. Brukar alltid kratta barhänt men tänkte i år att jag skulle lyssna på de som tjatat under åren att jag måste ha handskar. För förstas gången fick jag blåsor av krattningen.