Nej, men till pensionsåldern ;)sachsmaster skrev:Jo, för oss är det ju tyvärr så men inte för baronen. Han påstod han hade en evighet till dess han skulle fylla 60HSE skrev: jisses vad fort tiden tiden går![]()
Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Några -grader och strålande sol idag!
Dammade av mina vitablixten och tog med dottern på en skidtur helt underbart!
Dammade av mina vitablixten och tog med dottern på en skidtur helt underbart!

Grått och mulet samt runt nollan här idag. Plockade fram motorsåg och fällde en del träd, värst var några 50 åriga alar som hängde över vägen. Eftersom jag inte ville stoppa trafiken var jag tvungen att koppla upp en vajertalja och dra dem över åt rätt håll när jag fällde dem. Fungerade bra men extrajobb, jag försöker hålla ned träden som växer nära vägen men det växer fort. Nu återstår bara några bamseträd som står precis vid närmaste grannens tomtgräns, lite känsligt när de står nästan på gränsen till en vanlig villatomt så jag har vidtalat grannen en gång men får ta ett nytt snack med honom innan de åker. Men det blir till att ta fram taljan igen, ont om plats att lägga dem om man inte vill lägga dem tvärs över vägen 

Kom någon cm snö i natt, sedan har det övergått i regn Fick besök vid fågelbordet av en gammal bekant som gillar äpplena som jag lägger ut till fåglarna.
Kommit några cm här också, tempen ligger runt nollan å det har nyss dragit på lite mer i snöandet.

/ P

/ P
Å halkigt är det...
Står en lastbil här utanför nu som inte kommer något längre än så här:

/ P
Står en lastbil här utanför nu som inte kommer något längre än så här:

/ P
- ZVEZDA M50
Hej!
Dags att veva igång en Irus o dra loss lastbilen!
Dags att veva igång en Irus o dra loss lastbilen!

Det aktuella klimatet i garaget som länkas in till bostaden ser lovande ut. 21,9 grader och goda solchanser. 
Jag låter det värma på ordentligt ett tag där så att all kyla som är lagrad i betonggolv, fordon och maskiner trängs undan för gott.

Jag låter det värma på ordentligt ett tag där så att all kyla som är lagrad i betonggolv, fordon och maskiner trängs undan för gott.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Runt nollan i morse å lite snö på bilen..

/ P

/ P
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Härligt väder, men än är det snö. Blåste ner lite snö från träden. Bilden görs endast rättvisa om ni klickar på den och ser i större format
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Vackert, är det med nya kameran?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Raketsport skrev: Bilden görs endast rättvisa om ni klickar på den
En bild på snö kan ALDRIG bli rättvis.

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Japp, har en del att lära än för att få ut så mycket som möjligt av den. Svenska intruktionsboken är bara på 345 sidorMicke S skrev:Vackert, är det med nya kameran?
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Regnet i går kväll har övergått i snöfall
Dessa bär på busken inomhus lyser fint röda nu när de mognar, rena julstämmningen med snön och grönt och rött (640x480).jpg[/attachment]- Bilagor
-
- 0603 002 (640x480).jpg (206.26 KiB) Visad 2703 gånger
Fortsatte att snöa hela dagen och natten, tung blötsnö
Får ta fram snöslungan igen.