Sida 177 av 495
Postat: 12 sep 2013, 16:11
av antote
fatchance skrev:Braxmatte skrev:
Har du prövat biltemas penslar
Haha, har inte provat dom, men kan tänka mig att det är dom som gör skillnaden!

De penslarna är riktigt dåliga. Släpper mycket spröt/hår.
/Anders
Postat: 12 sep 2013, 18:04
av Jerka_59
Lite nya kolvringar från tyskland damp ner i lådan idag,
nu blir det att riva av cylinder på Sachsen och byta

Postat: 14 sep 2013, 20:21
av Rexxy
Blir en 4:e F50 till min moppesamling.

Postat: 16 sep 2013, 14:51
av JanneL
i helgen blev det äntligen lite inköp
Nos Golden cyl+topp, bensindunk till Buicken, 2 nos kopplingshandtag till E-tajpen , 8 kopplingskorgar till 3-kopplingsprojektet, och lite annat jox
lite bytesaffärer med Muskö han vi med också.
Träffade Puchlasse och lite andra bekanta.
En riktigt fin dag och en för mig bra marknad med i alla fall ett par klipp

Postat: 17 sep 2013, 16:22
av millstream
Jag blev för några veckor sedan ägare till en Monarscoot 1261 1961. Det är min första moped och eftersom jag fyllde 15 1979 så har väntan varit lång.
Den verkar ha varit vit och rosa men är, som synes, rätt så patinerad vilket kanske är lika bra med den färgkombinationen.
Det mesta finns och fungerar men hastighetsmätardrivning och vajer samt bromsljusglas saknas, så om någon har det till salu så PM:a gärna. Jag behöver också den skruv med någon udda dimension som håller strålkastarsargen eftersom jag lyckades dra av den när jag grejade med hastighetsmätaren.
Jag har inte hittat något ramnummer så om någon vet var det sitter så är jag tacksam för den informationen.
Planerna är att komplettera med det som saknas och gå igenom det mekaniska men behålla plåtdelarna som de är. Lite lätt trimning skulle väl inte heller skada.
/Anders

Postat: 17 sep 2013, 16:43
av Hynboholm
Skönt stuk!
Postat: 17 sep 2013, 16:57
av cobra karlsson
Vilket skick

snälla gör inget dumt med den snälla.
Postat: 17 sep 2013, 17:26
av JanneL
Postat: 17 sep 2013, 17:36
av ilo55cc
Ramnummret är instansat på styrhuvudet.
Den rosa metallicen har nog varit mera åt kopparhållet från början.
Har en som är gräddvit och rosa trodde jag till tog bort en kåpa och fick se hur den sett ut innan den vart solblekt.
Postat: 17 sep 2013, 18:39
av Södåb
Gratulerar till ett bra köp, gillar verkligen dessa Monarscoot.
Vilken härlig patina du har, låt den vara som den den är.
Postat: 17 sep 2013, 18:48
av Oaken
Lacka för bövelen inte om den, vill du ha en blank så kan jag köpa din nuvarande

Postat: 18 sep 2013, 15:23
av millstream
Tack för de glada tillropen och nej, jag ska inte lacka om den även om koppar låter snyggare än rosa.
Jag har tittat på styrhuvudet men om det finns ett ramnummer där så är det väl döljt under patinan.
/Anders
Postat: 19 sep 2013, 13:16
av Patrik
6.00x16"
/ P
Postat: 20 sep 2013, 16:14
av Patrik
56:an skrev:
Av motornumret kan du utläsa tillverkningsåret, och det är två siffror men jag minns inte om det är i början eller i slutet.
Hittar du inte, lägg upp numret här så kanske jag minns....
Nu kom jag ihåg detta inlägget.
Jo det slutar på ....72 på motorn som sitter på min U1200K så det verkar ju stämma för det är årsmodell 1972 på maskinen.
På den lösa motorn däremot slutar det på ...5x någonting.
Mvh Patrik
Postat: 20 sep 2013, 21:16
av ZEb
Spelade som trubadur förra helgen. Här är pröjset jag fick för giget
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us