Åkte till nå polare på kaffe & svammel tog 2013 en sväng & åkte ,å kan säga en av anledningarna till att den ska bort = såg i ögonvrån nåt som dök upp till vänster, en tioåring på cykel med ett leende på läpparna ,jag flina tillbax & sa det går trettio... ,grabben va nöjd iaf..
Tyckte man fått lite orent ljud på mina gamla JBL högtalare så jag tog bort "gallret" & såg det här..
Till frågan - är det lönt att laga, kan man köpa ett kitt å limma själv eller lämna bort Foam-bytet till experter....
zappafan skrev:
Till frågan - är det lönt att laga, kan man köpa ett kitt å limma själv eller lämna bort Foam-bytet till experter....
Jodå, det är möjligt men det kräver en speciell procedur medan limmet härdar.
Konen måste centreras noga och det bästa sättet är att lägga ut en fast ton i högtalaren.
När konen vibrerar så centreras den i förhållande till kantlisten.
Om centreringen inte blir perfekt så kommer konen att skrapa i magneten och låta förskräckligt.
Sista jänketräffen för i år kanske , vi var 4 bilar från Robertsfors som åkte till CAGESWAMP CRUISERS - BURTRÄSK som brukar ha hösträff i september trevligt & som en sommardag...rätt mycket bilar från Ske-å & Piteå..
rätt stilrent ekipage..
småfrän..
mmmm Pontiac...
Fin från ske-å
Svårt att ogilla..
& eftersom man hade en Renault-nörd med i bilen såg vi ju på den här åxå.. (1,4 liter turbo 195 hk 970 kg)
Vann t.o.m på Lotteri... brukar aldrig vinna..
Herrejösses motor i en nyare Corvette...
Sen käka vi på Westmans i Bygdsiljum på vägen hem ,sen blev det några öl & eftersnack hos corvetteägarn...
zappafan skrev:Sista jänketräffen för i år kanske , vi var 4 bilar från Robertsfors som åkte till CAGESWAMP CRUISERS - BURTRÄSK som brukar ha hösträff i september trevligt & som en sommardag...rätt mycket bilar från Ske-å & Piteå..
Verkar som det var en trevlig tillställning!
(Hmm...är det en ung lejonhona som puman har i kopplet?)