Vad blev det till kvällsmat?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:GOTT är det iallafall mistick_yes.gif
Lika sugen om filén eller biffen består av ihopklistrade bitar av det ena och det andra? :roll:

http://www.dn.se/nyheter/politik/sverige-rostade-ja-till-kottklister <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan undra varifrån hästarna till Gustafskorven kommer , men gott är det i alla fall :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

56:an skrev:
Lasse väss skrev:GOTT är det iallafall mistick_yes.gif
Lika sugen om filén eller biffen består av ihopklistrade bitar av det ena och det andra? :roll:

http://www.dn.se/nyheter/politik/sverige-rostade-ja-till-kottklister
Skiter jag fullständigt i :lol: Föresten så ser jag på köttet vad det är för något :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:Man kan undra varifrån hästarna till Gustafskorven kommer , men gott är det i alla fall :D
Inte fån oss :no_no: Lena räknar alla hon målar :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med Lasse! Man kan förfaan inte leva på riven potatis å lingonsylt...
Själv äter jag FLÄSK å löksås just nu från äkta grisarsle! <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det gör inte jag. Jag får avsmak istället. Det är nåt onaturligt äckligt dom håller på med... :?

I måndags kväll var jag borta och åt köttfärslimpa med potatismos. Moset var jättegott hemlagat :wink: Köttfärslimpan var god den också men vad vet man kanske nån gammal häst med på ett hörn där.. :roll:

I går gjorde jag raggor det kan jag nästan i sömnen nu men i kväll tänkte jag prova något nytt...

Varför inte pannkakor med sylt? :idea: :P

Jag har aldrig stekt pannkakor vad jag kan minnas men det borde jag fixa...

Återkommer om detta! thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett bra pannkaksrecept för tunnisar som jag använder
1 liter Mjölk gärna 3%, 5 dl mjöl, 6 ägg, en gnutta socker, lite salt och smält smör.

Ägg o socker rörs ihop, i med mjölken, rör ihop, vispa ner mjölet, smält en godtycklig smörbit OBS använd ÄKTA smör inget margarinskit, rör ner i smeten tillsammans med lite salt, nu äre ba å steka å et ve andakt :wink:

Brukar köra på c:a 3/5 fart på spisen i en gjutjärnspanna å liite smör före smeten pytsas i, blir klart bäst så. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusen tack Puchen nu slapp jag googla thumb_up

Ursäkta mig Lasse Väss men jag har en misstänksam inställning till industri och mat och så är jag ingen köttälskare heller även om jag äter det. Men det är mer jag undrar över hur blir äggen från en höna som aldrig sett dagens ljus? :shock:

Jag pratade med en kille nyss om det här med hästarna och dom kan ju också vara fullproppade med dopningsmedel och mediciner som stannar kvar i köttet vi äter hur bra är det? <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sjömansbiff idag bra jävla gott det med såklart 1 norrlands i <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

56:an skrev:Tusen tack Puchen nu slapp jag googla thumb_up

Ursäkta mig Lasse Väss men jag har en misstänksam inställning till industri och mat och så är jag ingen köttälskare heller även om jag äter det. Men det är mer jag undrar över hur blir äggen från en höna som aldrig sett dagens ljus? :shock:

Jag pratade med en kille nyss om det här med hästarna och dom kan ju också vara fullproppade med dopningsmedel och mediciner som stannar kvar i köttet vi äter hur bra är det?
:lol: :lol: Det är för det jag orkar fixa med att möjligt x3 och hela tiden :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okey då ! Kvällens LCHF mat : Bryner på Savojkol i smör, toppar med 3dl vispgrädde, kryddar med salt vitpeppar och TikiMasala , låter det koka ihop 15 min.
Till det smörstekt Lax (Citronmarinerad)

Förrätt: Avokado med Youghurt/ Lime / Pepparrot, tomat och lite salt

Savojkol :

Bild

Och färdigt !

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

.......
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 03:55, redigerad totalt 1 gång.
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu står smeten och sväller spännande det här.... 8)

http://www.pannkakor.se/pannkakstips <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

............
Senast redigerad av 56:an den 06 sep 2015, 03:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Absolut "Lovley" 56:an mistick_yes.gif Det tar sig med Kockeriet :thumb:

Stekt Strömming tycker jag blir godare om man lägger dubbla fileêr med skinnsidan ut och mycket hackad dill i mellan
Vänd dom i en blandning av rågmjöl, vetemjöl och salt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar