övrigt
Re: övrigt
04,s har ingen kedjestyrare t.e.x ,det är nog en 04 du fått tag på för den har en sadelhöjd på 900m.m medans 010 har 116cm i sadelhöjd,jag har kört båda modellerna och även 07,s dt50x/r.
Sedan kan man inte få ut mer än 2,82hkr ur en 29m.m,s smalkrök men.mer vrid om man tar bort avgaspluggen i teorin,så utan avgasplugg bör dt50x/r toppa 60km/h .men.inte mer i trafiken med andra ord dt50x/r når bara 60km/h vid 8.200rpm och når aldrig upp till 10.000rpm i teorin i trafiken på högsta växeln =6:an i trafiken.men.monterar man 15 kugg trimdrev så varvar dt50x/r bara 6.200rpm vid 60km/h på stjätte växeln
Senast redigerad av marklundt den 02 okt 2016, 11:01, redigerad totalt 1 gång.
Nu gör dt50x/r bara 52-53km/h som mest i trafiken med avgasplugg som aldrig demonterats 7-8km/h från full topphastighet i trafiken med pluggad smalkrök.
Styrhöjden är 116cm och markfrigången är 33cm på dt50x/r. Synd att ni gjorde er av med dt50x/r,nu har ni inget att mäta på.
Har varit ute och mätt med tumstocken på dt50x/r i kväll och tar man med backspegeln blir dt50x/r ännu högre än 116cm i höjd.
Framlampan är på 12volt och 35/35watt
En tjej i min klass, när vi gick i sjuan, sa efter en biologi lektion följande;
- Tänk om man kunde ta av huvudet på sig själv då skulle man kunna titta och se vad som fanns inuti...
- Tänk om man kunde ta av huvudet på sig själv då skulle man kunna titta och se vad som fanns inuti...
Hon var blond
Körde hon också DT50R?blyfot skrev:Hon var blond
-
Ja man förstår varför det var Honda gänget mot Yamaha gänget när man var 15år.
Men det är imponerande hur Marklundt kan skriva så mycket om ingenting.
Men det är imponerande hur Marklundt kan skriva så mycket om ingenting.
JappHynboholm skrev:Körde hon också DT50R?blyfot skrev:Hon var blond

Ska jag få dt50x/r att göra 77km/h så måste jag montera minst grövre avgassystem på dt50x/r. Dt50x/r är hälften yzr och wr.
Wr 125 r skulle bli en bra 4-takts eu-moped om man fodra ner cylindern till 50 cubik och växla ner den
Yamaha dt50x/r fanns ej på den tiden när du gick i 7:an