Dagens bild eller detta hände idag
Re: Dagens bild eller detta hände idag
Dom lade som sagt grus över men det har spolats bort. Jag lade lera över i dag så så länge ingen ny idiot kör ned i diket skall det klara sig.
Så här går det när man försöker vara snäll och lämna äpplen kvar i trädet så att småfåglarna har något att äta när det blir kallt

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Fåglar som fåglar... Fast de där låter förstås lite mer 

Ja, det är allt bedrövligt hur ungdomarna nuförtiden håller på å kör stolle med sina gamla skrotbilar utan att ta ansvar för det de förstör.HSE skrev:Någon, förmodligen en A traktor av spillrorna som är kvar att döma hade kört ned i diket före min infart, krossat min avloppsledning som korsar diket , skickat soptunnan i motsatt dike, körts sönder en snökäpp och lämnat massor av delar och tuvor efter sig.
Här är en t.ex. som körde på den då ej färdigbyggda viadukten i Mellerud.
Produktion av retarderingskretsar till Mopedrenovering.se Här finns inga barnarbetare och arbetet sker under drägliga förhållanden i uppvärmd och luftkonditionerad lokal 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Får vi se några närbilder på lödningar då?Micke S skrev:Produktion av retarderingskretsar till Mopedrenovering.se Här finns inga barnarbetare och arbetet sker under drägliga förhållanden i uppvärmd och luftkonditionerad lokal

Mvh Patrik
Var på julbord idag, trevligt att träffa gamla kollegor.
Krackern ser Julaktig ut i mörkret. Re: Dagens bild eller detta hände idag
OK kan visa några 10+ poängslödningar i morgonPatrik skrev:Får vi se några närbilder på lödningar då?Micke S skrev:Produktion av retarderingskretsar till Mopedrenovering.se Här finns inga barnarbetare och arbetet sker under drägliga förhållanden i uppvärmd och luftkonditionerad lokal
Mvh Patrik

Inte en 10-poängare men klart godkänd med bra vätning och lödningen är superblank med lagom mycket lod som det ska vara så att ledningarna kan skönjas. Det som ser matt ut på högra delen av lödningen är mattan under som speglas. Det man absolut inte vill ha är en matt klump med dålig vätning. Helst ska man också som i detta fall avlasta mekaniskt med en ögla eller liknande. Kretsen gjuts in i krymplang med smältlim sedan så den är mycket stabil och kan inte skaka sönder. Det gäller förstås att kretsen inte hänger och dinglar i kablar utan förankras mot något med buntband.
- ZVEZDA M50
Hej !
Om det varit en nybörjare som gjort lödningen hade jag sagt: övning ger färdighet, fortsätt öva.
Med reservation för att fotot kan ljuga.
Om det varit en nybörjare som gjort lödningen hade jag sagt: övning ger färdighet, fortsätt öva.
Med reservation för att fotot kan ljuga.
Snygg lödning....Micke S..
Vad skall du ha den till...? Kan det vara till någon tändsystem eller ...

Vad skall du ha den till...? Kan det vara till någon tändsystem eller ...

Eftersom truckföraren inte tömt containern på hela veckan fick jag ta fram tuschpennan å rita lite...
Nu blir nog Truckföraren kränkt 

Jag hade lite felsökning på jobbet i dag, en Suzuki vitara som blivit lite slö och orkeslös.
Tycker nästan lite synd om musen som blev av med hela vinterns matförråd
Jag plockade bort 1,5 kg ekollon från burken och slangen till luftfiltret
Tycker nästan lite synd om musen som blev av med hela vinterns matförråd

VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74