Bara att vänja sig med andra ord. Fast det är mysigt också

Ren slump ... det kan lika gärna bli 5 varma på raken.. se nu till att köra mkt i sommar så man hinner ta del av växthuseffekten innan man trillar av pinn <!-- </EdIndex> --></div>Raketaren skrev:nog tycker jag det ser ut som dom senaste vintrarna varit nog så kalla för min smakmen det ser som sagt ut som man för vänja sig med eländet...
Undrar hur det skulle varit utan den där globala uppvärmningenRaketaren skrev:nog tycker jag det ser ut som dom senaste vintrarna varit nog så kalla för min smakmen det ser som sagt ut som man för vänja sig med eländet...
Pop skrev:fast billykid, om det nu vore en bluff... vore det inte bättre då att om det nu är en bluff, att tro på den? det gör ju så folk ändrar sitt slösade beteende och även söker efter nya bättre effektivare sätt att tillverka el, köra sin bil på och bygga på? är det så dåligt? vi vet ju att det kommer ta slut på olja och kol så småningom. så förstår inte om det är en bluff nu, att det skulle motverka något bra.
sen att staten i usa drivs av oljebiljonärer och att nasa blir censurerad i sina uttalande och manipulerade av deras stat är ju en annan sak.
exempel på när en enda forskares utalande leder till idioti:
i england gick en forskare ut och sa att det inte hjälpte, eller rent sagt DÖDADE dina barn om du började vaccinera dom, alltså i en medicinsk tidning, nu har en rörelse i usa börjat där folk vägrar låta sina barn vaccineras, speciellt... wait for it... i södern!! grejen nu är såhär. mannen som skrev artikeln, inte blev granskad av någon, förutom 5-6 år senare och då visade det sig att han va på en fet lista på ett företag som sålde medecin för tonåringar och vuxna för dom sjukdommar som man brukar vaccinera sig mot, alltså en lobbyist, dom värsta människorna i världen, och sen så när dom granskade vidare hans forskning så visade det sig inte finnas några som helst belägg för det, allt va påhittat för att medecin företaget skulle kunna få mer kunder....
så nu finns det risk för att barn där kommer drabbas av sjukdomar som dom kunde undvikit tack vare en(1) st man.
men när som exempelvis NASA går ut med att klimatet visst har ändrat på sig... känns inte det mer sant än när en enda människa går ut med det?
och det där med temperaturen alltid har ändrat sig, ja, men aldrig såhär snabbt, det brukar ta runt 60-70 år innan man brukar känna skilnad, och då har man vant sig... nu va senaste varmpunkten på 70 talet... och att ishaven har minskat rejält.. det gjorde dom inte på 70 talet, inte till denna grad