Lolalola skrev:Det var en bra vecka det här.
En KS50 -71
Lykthuset är inte -71. Då var det kantiga mätaren. Kanske är den utbytt? <!-- </EdIndex> --></div>
posch skrev:Hade lovat mig själv att inte dra på mig några mer mopeder eller skrotprojekt. För precis 2 år sedan hade jag bara en moped, nu har jag 7 körbara , en under renovering och 4 objekt.
Trots det så kollar man på Blocket och Tradera varje dag
Bäst som det är så har man ringt på nån annons och måste fara och kolla.
Som regel har man nånting med sig på hemresan.
Är det nån fler som känner igen sig ?
Senaste köp: Raket med fotväxlad Flintamotor, med alla kåpor !
Monark 50S ?, 2 okompletta crescenter + massa skrotdelar.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/716/110517118.jpg /][/URL]
Uploaded with ImageShack.us
Lolalola skrev:Det var en bra vecka det här.
En KS50 -71
...och en bil.
Trevligt , rätt kille gjorde ett jättefynd !!!!Braxmatte skrev:Perra i hallstamoppers köpte en ILO-motor för 500kr Den var lite skitig men verkade komplett så det var väl rätt pris
Det satt en Pallas på som såg borrad ut och trotteln verkade saknas. Men vi satt där och tittade på den med varsin öl i näven...
Då sa Perra , den ser fan inte borrad ut det är ju en Pallas 14
Men då måste det ju... av med förgasaren och jodå stora ovala insuget
Nu var det ju plötsligt ett fynd... men när vi sen lyfte toppen var lyckan gjord
Där satt en ILO högkomptoppoch när vi skruvade av trottellocket så fanns trotteln där också det var bara att dom satt fjädern underst
Till saken hör att Perra är den som alltid får fel grejor när han köper nåt,
Eller så går det sönder nåt som inte går att få tag i så att grejorna blir ståendes för honom
Man skulle kunna skriva en krönika om allt som gått fel för honom
Kanske turen har vänt...
Äh det är fusk, jag satte bara på plåten för känslans skull... och jag kände mig väldigt anglofil.Raketaren skrev: mmm en härlig bil cortina Gt n, ser ut som du importerat..![]()
Det kommer. Den är ju i en läskig blå färg så jag skall måla om den. Jag tänkte ha den vit så att jag kan använda min röda sadel. <!-- </EdIndex> --></div>Pälle skrev:Den där KS50 -71an vill vi se mer bilder på. Iallafall så vill jag det
Det blir nog en fin moppe till våren , när man sett dina fina tidigare renoveringar så fixar du det.bjo skrev:Köpte mig idag ett projekt till nästa vinter, en ram till Dakota med fendrar!
Ska bygga om min blåa Dakota till en 66:a. Ramnumret på min blåa börjar på 6111... så det är en 66:a. Och de flesta delar som bara fanns på 66:an har jag liggandes
Men kommer nog komma med en del köpes annonser ändå...
Här är ramen, 200:- gick den på