Tradera och jag
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
skumm topp till sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg denna topp på tradera i dag
http://www.tradera.com/glasblastrat-topplock-sachs-med-liggande-tandstift-auktion_302510_148632524 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/glasblastrat-topplock-sachs-med-liggande-tandstift-auktion_302510_148632524 <!-- </EdIndex> --></div>
Re: skumm topp till sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Funderar på att köpa den till min 2000 då min tändkabel är lite kortMr_pekka skrev:Såg denna topp på tradera i dag
http://www.tradera.com/glasblastrat-topplock-sachs-med-liggande-tandstift-auktion_302510_148632524

Nu vaknade Putte till liv
Vilken modell var det?Raketsport skrev:Vi har sålt en retrodator (amiga) för flera år sedan på tradera, fick rätt bra betalt kan jag säga.
Nu vaknade Putte till liv

Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://www.tradera.com/en-sprillans-ny-bing-forgasare-36mm-auktion_100705_148527594
B-I-L-L-I-G-T
B-I-L-L-I-G-T

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, ja, men jag blir så besviken och det är så onödigt. Det jag inte frågar efter är alltid så fint och i ordning men det som rör mig personligen handskas dom med som om det vore skräp.
Jag har ett och annat och säga till den här brevbäraren också.
Jag har lagt märke till att flera Traderaförsäljare fråntar sig ansvaret för "Postens försummelser" och kanske har jag inte tillräckligt reflekterat över det men nu börjar jag förstå varför. Det kan inte vara lätt att vara försäljare när kunderna ringer och klagar att varan var skadad och förstörd vid ankomsten.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men det känns inte som Posten blivit bättre och paket går överhuvudtaget inte att skicka med dom längre som det gick förr för det har blivit alldeles för dyrt i jämförelse med andra alternativ. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har ett och annat och säga till den här brevbäraren också.
Jag har lagt märke till att flera Traderaförsäljare fråntar sig ansvaret för "Postens försummelser" och kanske har jag inte tillräckligt reflekterat över det men nu börjar jag förstå varför. Det kan inte vara lätt att vara försäljare när kunderna ringer och klagar att varan var skadad och förstörd vid ankomsten.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga men det känns inte som Posten blivit bättre och paket går överhuvudtaget inte att skicka med dom längre som det gick förr för det har blivit alldeles för dyrt i jämförelse med andra alternativ. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt bedrövligt att det blir sådär
FÖrstår att du blir upprörd.
Själv var jag borta, annars hade jag krigat med dig om den där broschyren, hade kunnat gå en bra bit högre
Jag har tur att Posten här är bra, har aldrig fått nåt som varit vikt, och får det inte plats i lådan brukar dom hänga en plastkasse på dörren med posten istället. <!-- </EdIndex> --></div>

Själv var jag borta, annars hade jag krigat med dig om den där broschyren, hade kunnat gå en bra bit högre

Jag har tur att Posten här är bra, har aldrig fått nåt som varit vikt, och får det inte plats i lådan brukar dom hänga en plastkasse på dörren med posten istället. <!-- </EdIndex> --></div>
- SachsMekarn
Så gör dom ibland här också, fast dom ställer det på trappan. Det är vänligt för då slipper man åka till ett utlämnings ställe och hämta paketet. <!-- </EdIndex> --></div>Amarace skrev:Riktigt bedrövligt att det blir sådärFÖrstår att du blir upprörd.
Jag har tur att Posten här är bra, har aldrig fått nåt som varit vikt, och får det inte plats i lådan brukar dom hänga en plastkasse på dörren med posten istället.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara mina saker som är vikta och trampade på. Reklamen är alltid slät och perfekt på alla sätt.... 
Katalogen är vikt men fortfarande hel och jag tror inte det kommer att synas på scanningarna, i varje fall inte på dom katalogbladen inuti pärmen.
Det är mycket tydliga och bra bilder i katalogen och jag skickar scanningarna till rakettjejerna när det är klart så får dom lägga ut den på hemsidan och då kan du hämta den där.

Katalogen är vikt men fortfarande hel och jag tror inte det kommer att synas på scanningarna, i varje fall inte på dom katalogbladen inuti pärmen.
Det är mycket tydliga och bra bilder i katalogen och jag skickar scanningarna till rakettjejerna när det är klart så får dom lägga ut den på hemsidan och då kan du hämta den där.

tyvärr brukar dom mystiskt ge upp och sluta leva fast man behandlat dom väl, vissa, som min som legat ute på en balkong i några år innan jag hittade den, lever, fick den för 250 kr med typ alla tillbehör. spel finns att ladda ner, finns ju en hel kultur bakom dom där fortfarande, men ingen köpekraft, ännu. <!-- </EdIndex> --></div>
haha, jag satt och lirade mitt precis nyss! har både kasset och diskettläsaren. tyvärr är det ju världens mest sålda pc med typ 20 miljoner exemplar och nostalgin faktorn är ganska liten just nu, även i förpackning så får man bara runt 500-800 spänn för en i bra skick. allt måste funka då, alla kablar och kassetstationen. och några spel/program underlättar nog också om du skulle försöka få ut så mycket som möjligt. mitt tips är att spara och ha när nostalgin kryper på.Peppes Bodega skrev:Har en commodore 64 i kartong med bandstation,flera joysticks mm. Vad kan man få för det?
tyvärr brukar dom mystiskt ge upp och sluta leva fast man behandlat dom väl, vissa, som min som legat ute på en balkong i några år innan jag hittade den, lever, fick den för 250 kr med typ alla tillbehör. spel finns att ladda ner, finns ju en hel kultur bakom dom där fortfarande, men ingen köpekraft, ännu. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här är 1967 års Zündapp Sport eller t.o.m. Sport Combinette som de tydligen fortfarande hette då. Det är en Zündappårgång jag gillar och med en blandning av gammalt och nytt. Till det gamla hör den rundare tanken och helinkapslad kedja och till det nya hör bl.a. de bakre stötdämparna som till skillnad mot de andra mopederna hade "riktig" hydraulik och utvändig förkromad spiralfjäder med tätlindad undre del. De stötdämparna är enligt mig de bästa stötdämparna som någonsin funnits på en moped.
http://www.tradera.com/auction/ShowEnlargedImage.aspx?imageID=139776925&seq=1&mega=true
I höstas lyckade jag köpa ett par sådana stötdämpare på Tradera men den ena av dem är tyvärr utom all räddning. För några dagar sedan såldes ytterligare ett par sådana här stötdämpare och den här gången i jättefint skick. Jag var verkligen sugen och hade tänkt maxa 250 kronor, ja t.o.m. trehundra men det är väl mer än dröm när det gäller dappegrejer in fint skick....
http://www.tradera.com/stotdampare-305mm-cc-i-bra-bruksskick--auktion_100704_150594728
När jag tänker efter en gång till så kanske de var värda sitt pris ändå och kanske det är mig det beror på istället....
http://www.tradera.com/auction/ShowEnlargedImage.aspx?imageID=139776925&seq=1&mega=true
I höstas lyckade jag köpa ett par sådana stötdämpare på Tradera men den ena av dem är tyvärr utom all räddning. För några dagar sedan såldes ytterligare ett par sådana här stötdämpare och den här gången i jättefint skick. Jag var verkligen sugen och hade tänkt maxa 250 kronor, ja t.o.m. trehundra men det är väl mer än dröm när det gäller dappegrejer in fint skick....

http://www.tradera.com/stotdampare-305mm-cc-i-bra-bruksskick--auktion_100704_150594728
När jag tänker efter en gång till så kanske de var värda sitt pris ändå och kanske det är mig det beror på istället....