Ibland går det bra & ibland mindre bra...
Fick pipan Tig'ad fredags på jobbet, punkta fast ett nytt fäste i bakant på bellyn å ut å testa skillnad

,gick väl sådär kan man säga

nog drar den längre & kanske inte så stor skillnad i botten, men sen tog det roliga/orken slut

,tycker väl den "skrammlat" lite mer än förut, mycket riktigt orken försvann
utan nyp, fick styra hemmåt nån kilometer, tog upp & då var kolvringen i två bitar + en bit på 6 mm borta, man känner då inget i loppet så förhoppningsvis är det bara köpa ny kolv

tycker vevstakslagret känns lite glappt kanske skulle kosta på en samarinstake, vad tror experterna, kan det va nån typ av utmattning eller? den har då inte gått för magert...
(tegelbrunt)

Kanske mer % oljeblandning hade varit bra, kolvringen går ju fortfarande snurra runt i spåret på kolven, blev däremot lite skeptisk till knastren om inte nån bit gick bort vid löstagning, & toppmärkena är från nån gammal skada
(fanns där redan vid inköp) efterklokt skulle man nog bytt kolv då man hade upp vid kopplingskorgsmekandet sist...tycker kolvringen känns väldigt glapp i kolvringsspåret...
Min teori - tror knasterbit/ar åkt upp i överströmmarn & på väg ut ->avgas tagit med sig kolvringen på grund av lite oljeinblandning som gjort kolvbult/lager kärva & kanske tryckt kolvbult mot knaster? känner absolut ingen ojämnhet med fingertoppen i loppet, ska ta på jobbet å mäta upp noggrant...
Om cylinder blir utdömd är jag lite lur på en sån här istället..
http://www.trimbutiken.se/sachs-trim-di ... thena.html