jag skulle gissa att det hänt nåt i den cylindern förr. tycker att 3,5 hundradelar i konicitet låter mycket. och även att spelet låter stort på en aluminiumcylinder.
jag tror att den kolven och kolvringen drabbats al lång och trogen tjänst.
hur är det med ovalitet?
jag skulle försöka hona cylindern rak, och sen montera en kolv med rätt spel.
Att cylindern är lite mer sliten nedtill där kolven vänder spelar mindre roll. Den börjar ändå inte komprimera innan avgasporten är stängd.
Går det ens att hona cylindern så att den blir rak utan att ta bort för mycket av nicasilen? Tar man upp måttet i den övre halvan till samma som nedtill blir spelet dessutom onödigt stort.
De där cylindrarna kostar en hel del så jag skulle återanvända den. Samt även försöka tvätta ur vevhuset från skräp även om det är svårt att få bort saker som kan ha letat sig in vevstakslagringen.
zappafan skrev:Rätt okey moppeväg efter "Flottarstigen" Rickleån/Robertsfors , men nej inget sånt ,det ska ju promeneras (jag) för det är ju så j.. nyttigt....
.................Det är nog bara att inse att det är höst igen...
------------
zappafan skrev:Nejdu, i helgen ska vi till kompisen med fru som är Lokförare i Vännäs på middag...
Trevligt var det & av lite olika anledning blev det att köra egen bil dit (& dricka..) ,var lite tidig till Vännäs så då passa jag på att köra på ett "känt" ställe & kolla öppettider å ta ett passande kort (sista svängen för i år med gråen..)