Sida 188 av 467
Postat: 21 okt 2013, 20:26
av pnilz
zappafan skrev:pnilz skrev:
Nästan lika bra som Job i helgen var på historiesittning i lördags!
Jäv... nu blir jag Avis

, å andra sidan var jag på ett
4 års kalas i ske-å det var rätt roligt åxå...

Det var riktigt bra! men vad är en historie lektion på gammlia när det är finns kalas...

Postat: 21 okt 2013, 20:40
av Patrik
Postat: 21 okt 2013, 20:47
av pnilz
Postat: 22 okt 2013, 06:37
av selma
Postat: 22 okt 2013, 07:37
av bengtssonn96
Fick bara en rolig tanke, undrar hur mycket veteranmopederna Puch, crescent osv är värda om 30 år?
Sen funderar jag på om "dagens mopeder" kommer vara lika populära om 30 år som dagens veteranmopeder är populära nu.

Postat: 22 okt 2013, 08:39
av HSE
Min teori är att värdet på ett veteranfordon följer efterfrågan. Och den beror i sin tur antingen på intresse för gamla fordon eller på att man har haft ett förhållande till fordonet i sin ungdom. Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt, så 60 och 70 talarnas pris kommer nog att stoppa upp och kanske sjunka på sikt när generationen som växte upp med dem försvinner.
Postat: 22 okt 2013, 09:36
av Patrik
HSE skrev: Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt,
Priset på dom tror jag
personligen beror mycket på att många av dom har ett begränsat användningsområde och bara duger till att åka "inomskärs" med, t.ex. till affären, tisdags/onsdags/...träffar och liknande.
Mvh Patrik
Postat: 22 okt 2013, 11:26
av 56:an
Kan nog stämma. Användningen har nog minst lika stor, eller kanske större betydelse än samlandet.
Hade jag inte kunnat använda Amazonen som "bil" skulle det inte ha varit lika intressant.
Postat: 22 okt 2013, 14:19
av erlan
Patrik skrev:HSE skrev: Vi ser redan att intresset och därmed priset för de tidiga femtitalsmopedrarna är relativt lågt,
Priset på dom tror jag
personligen beror mycket på att många av dom har ett begränsat användningsområde och bara duger till att åka "inomskärs" med, t.ex. till affären, tisdags/onsdags/...träffar och liknande.
Mvh Patrik
dom flesta av oss som håller på med veteranmoppar var väl tonåringar på 60 och 70 talen? redan då ansågs väl enpetarna som hedenhösmoppar.
och även nu vill vi väl ha moppar som vi med stolhet skulle parkerat utanför skolan i nionde klass.
erlan
Postat: 22 okt 2013, 14:25
av zappafan
erlan skrev:och även nu vill vi väl ha moppar som vi med stolhet skulle parkerat utanför skolan i nionde klass.
Stämmer
inte riktigt på mej, isf skulle man ju ha en Dakota eller Gilera , men jag gillar ju formgivningen på gamm-moppa

,sen om dom går lite fortare än 30 gör ju inget....

Postat: 22 okt 2013, 18:22
av Säcken
Nu har Zappafan byggt lite mer så han kan ta med sig några vänner på mopperallyna. Snällt gjort av dig...
http://www.youtube.com/watch?v=nCGwo6M3ffU
Postat: 22 okt 2013, 19:54
av zappafan
Kan bygga ett "ställ" åt dig med, du verkar fortfarande avis....

Postat: 22 okt 2013, 22:23
av bengtssonn96
Fasen vad fräckt det är!

Postat: 23 okt 2013, 17:49
av Säcken
zappafan skrev:Kan bygga ett "ställ" åt dig med, du verkar fortfarande avis....

Mycke snällt av dig, men nej tack! Ja har bara en EU Reko 600 kärra, vill inte åka runt med överlass hela tiden

Postat: 25 okt 2013, 16:53
av zappafan
Trevlig Helg

,för det ska jag ha..
