Nu har Monarscooten fått köra sitt första Rally. Hon skötte sig helt perfekt. Agge har filat fram en riktigt fin cylinder, bra med mos i botten och ändå tillräckligt mycket för att orka med 72km/h på plan mark med 15/28 drevning och två växlar. Ni som funderar på att fila själva och inte riktigt vet vad ni pysslar med kan lägga ner. Om ni tittar i min tråd tidigare så har jag gjort tappra och som jag trodde bra försök till portning efter diverse tips och när jag öppnade kartongen från Agge så blev jag duktigt besviken(fan han har ju inte rört den ett skit!, nu har man blivit lurad att köpa "postorder trim" och hobbex hästar ) Men jävlar i helvete, det syns inte mycket var han har varit och kretat men på Ilon så gjorde det stordåd! Tvivlar inte en sekund på att den lämnar ca 6hkr, ta det från en som körde Fs1 med först 60, sedan 70 *(64) och sedan 80cc (cross).
Men nu till dagens äventyr.
Kom hem tidigt från jobbet, 25 grader varmt ute. Perfekt för en liten skön eftermiddagstur på lite goa skogsvägar i närheten. Stack iväg hemifrån och körde ett par mil skogsväg runt samhället där jag bor. När skogsvägsåkningen är slut är det 5km asfalt 70km/h väg hem. Ser en sån däringa Eu moped som ligger och drar på landsvägen och djävulen far i gubben, honom ska jag ta.
Sagt och gjort. Ger mig ut på landsvägen och efter en stund kommer jag ifatt ynglingen och kör om (får även en tumme upp från honom). Åker hem och parkerar, efter 20min kommer ett mess från min dotter (15år) som säger Laserkontroll på Bergshammarsvägen *(den vägen där jag nyss åkte ikapp Eu mopeden). Det visar sig att 5 minuter efter att jag passerat har polisen lagt sig i diket utan varselvästar och skjutit främst på mopeder i en nedförsbacke och en kilometer efter detta, inne i samhället har de stoppet med hela Apklubben (tunga gruppen, fordonsinspektörer, Trimlådan, etc) .
De plockade varenda yngling som var på väg hem från Plugget!
Behöver jag nämna att jag bor i Nyköping och dessutom är granne till Trafikpolischefen i Sörmland, vi är inte kompisar om vi säger så.
Känns som om jag inte behöver köpa nån Triss på ett tag!