Lasse väss skrev:Absolut "Lovley" 56:an Det tar sig med Kockeriet
Stekt Strömming tycker jag blir godare om man lägger dubbla fileêr med skinnsidan ut och mycket hackad dill i mellan
Vänd dom i en blandning av rågmjöl, vetemjöl och salt
Så ska strömming tillagas <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just nu åt jag en bit rökt drunknad häst, dom kallade det för LAX
Stod att den kom från vattnet <!-- </EdIndex> --></div>
56:an skrev:Okej Lasse det ser mycket läckert ut och jag är på G! Nu har jag varit och inhandlat varor så det är bara att sätta igång...
---------------------------------------------------------------------------------Bahco satsnycklar------------------^
Tretton och nitton är överhoppade. Det beror nog på att nycklarna är så gamla att den standarden på nyckelgrepp M8 och M12 inte fanns då. 12 var nyckeln för M8 och 18 var nyckeln för M12.
Mjölken är inget annat än utsöndrad kroppsvätska från ett nötkreatur....
Äggen är inget annat än ett outvecklat hönsfoster....
Låter det gott eller... ska jag fortsätta???? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men snälla levve mjölk är livsviktigt. Tänk, det var det absolut första du fick som näring när du kom till detta jordeliv <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fläskytterfile kallar jag för utskuren kotlettrad eller möjligen för benfri kotlett.
ordet ytterfile är uppfunnet av någon marknadsförare som behövde göra rätt för lönen.
(Kan påpekas att under tiden jag skrev det här inlägget har rubriken och innehållet i artikeln ovan ändrats men det kan jag inte göra något åt. Rubriken var innan "Läkemedel hittat i hästkött" och som man också kan skönja i länken ovan.)
På svt:s nyhetssida står ingenting om saken mer än svammel och antydningar om det nu står nåt överhuvudtaget... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rysslands Röst är ganska rättframt åtminstone vad gäller nyheter från Europa då dom inte har nån anledning att dölja händelser och fakta därifrån.
erlan skrev:fläskytterfile kallar jag för utskuren kotlettrad eller möjligen för benfri kotlett.
ordet ytterfile är uppfunnet av någon marknadsförare som behövde göra rätt för lönen.
erlan
Men det är billigt och faktiskt ganska fint kött sedan får det heta va det vill <!-- </EdIndex> --></div>