En riktig Boardtrack Indian
Re: En riktig Boardtrack Indian
Just bakdelen fanns som fast, med slags bladfjäder, Just dem med Bladfjäder är ovanliga i jämförelse. Så objektet av en little twin jag la upp tidare som var rullande chassie, så var nästan alla. Oavsett hur man gör blir det ändå tolkande om det hela.
Måste hitta nån i detta land för finns jag vet, så man kan mäta allt och ta 17000bilder.
Måste hitta nån i detta land för finns jag vet, så man kan mäta allt och ta 17000bilder.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Jag gör det med en plåt på undersidan 3mm, men lös så får du se om det käns rätt.
Skickar bild sen när ja har fixat det .
Skickar bild sen när ja har fixat det .
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Låter lysande 

1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Liten pausfilm....
https://www.youtube.com/watch?v=Q-HPlFl04Ek
https://www.youtube.com/watch?v=Q-HPlFl04Ek
Re: En riktig Boardtrack Indian
Chassit har jag inget emot bara motorval.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Hm blir ju aldrig klart
Hade besök i dag det är många som hälsar på nu.
Men fundera på om detta måttet är på gränsen till för kort 170 mm.
Sen är det planen att lägga en plåt på 3 mm där slipduken ligger, jag fixar det och sen får vi se om det fungerar.
Det blir 2 st spegelvända och en lös plåt, som du kan testa med

Hade besök i dag det är många som hälsar på nu.
Men fundera på om detta måttet är på gränsen till för kort 170 mm.
Sen är det planen att lägga en plåt på 3 mm där slipduken ligger, jag fixar det och sen får vi se om det fungerar.
Det blir 2 st spegelvända och en lös plåt, som du kan testa med
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Dina gissningar är ju som mina, kan vara för kort eller för lång. Sen är en smal bit emot sadelstolpe på typ 2-3cm. Blir bra hur man än gör och mer än vad jag hade lyckats med en fil och bågfil,
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Ja lite lättare när man har grejor.
Ovala hål i plåten samt svetsa fast sidorna. Sen är det nog läge att testa den mot lådan.
Lämnar så mycket extra som möjligt.
Det ska nog även vara en extra del mellan mot "svingen"
Hur har det gått med remhjulet?
Ovala hål i plåten samt svetsa fast sidorna. Sen är det nog läge att testa den mot lådan.
Lämnar så mycket extra som möjligt.
Det ska nog även vara en extra del mellan mot "svingen"
Hur har det gått med remhjulet?
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Väldigt fint, Vi tar allt i meddelanden om det hela 

1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Så jag kan fixa till frakt osv. Svara på Indian meddelande eller sms.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
wow vilken tillverkning
Re: En riktig Boardtrack Indian
Hoppas den passar med
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Hoppas jag med 

1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Glad i hågen, köpte jag en dyr block nyckel efter mät bult på remhjul på Indian växellådan.
Är inte 1 3/8" eller 1 1/2" för de har jag.
Tyvärr har jag konstaterat att bult ej samma på halva muttern, 36 blocknyckeln passar och man kan dra utan kugga av men glappar lite, känns som en verkligen konstig mutter. När jag mätte var det 36 ish jag vet ju tum men var verkligen 36. Skumtomte. 
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Kan ju vara så att någon har filat på muttern, det är ju inte helt ovanligt.
Blev det inte en hylsa? Det är ju svårare med en fast nyckel. Fast det kanske går ändå.
Du får väl klämma fast remhjulet i ett skruvstäd o prova. Om du inte redan har fått bort den förstås
Den är troligt avgränsad.
36mm = 1, 13/32 är eet nog egentligen
Blev det inte en hylsa? Det är ju svårare med en fast nyckel. Fast det kanske går ändå.
Du får väl klämma fast remhjulet i ett skruvstäd o prova. Om du inte redan har fått bort den förstås
Den är troligt avgränsad.
36mm = 1, 13/32 är eet nog egentligen
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!