<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dax för uppdatering på den här tråden....
Jag har följt Postens råd och ber numera säljaren av broschyrer och andra trycksaker att skriva "Får ej vikas" på försändelsen. Peppar, peppar men hittills har det sett ut att hjälpa.
56:an skrev:Det här är 1967 års Zündapp Sport eller t.o.m. Sport Combinette som de tydligen fortfarande hette då. Det är en Zündappårgång jag gillar och med en blandning av gammalt och nytt. Till det gamla hör den rundare tanken och helinkapslad kedja och till det nya hör bl.a. de bakre stötdämparna som till skillnad mot de andra mopederna hade "riktig" hydraulik och utvändig förkromad spiralfjäder med tätlindad undre del. De stötdämparna är enligt mig de bästa stötdämparna som någonsin funnits på en moped.
I höstas lyckade jag köpa ett par sådana stötdämpare på Tradera men den ena av dem är tyvärr utom all räddning. För några dagar sedan såldes ytterligare ett par sådana här stötdämpare och den här gången i jättefint skick. Jag var verkligen sugen och hade tänkt maxa 250 kronor, ja t.o.m. trehundra men det är väl mer än dröm när det gäller dappegrejer in fint skick....
När jag tänker efter en gång till så kanske de var värda sitt pris ändå och kanske det är mig det beror på istället....
Ja det är dyrt med Zündapp originaldelar men dom håller! Har några sådana stötdämpare på hyllan. Har en röd 66a i mycket fint skick och jag gillar även den snygga tanken! Tanken som sitter på min 73a är inte lika snygg gillar inte knäskydden på sidorna. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopeden ser trevlig ut men det är nog svårt att få tag på delar? Tänk ändå vad många olika mopedmärken det finns! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var precis en sådan här Svemo hjälm i samma fina skick jag slängde eller gav bort på sjuttiotalet. Den var riktigt skön att ha på huvudet eftersom den var klädd i äkta läder invändigt. Det gick att köpa dem billigt genom Svemo:s annonser i MC-Nytt eftersom modellen var utgången.
Vi skojade och kallade dom för potthjälmar och det var ju ingen som ville ha en sån så det var ju bara att slänga....
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad har du för bank?
Själv har jag Swedbank, då väljer jag om jag ska göra en insättning till ett annat bankkonto, eller till Plusgiro/Bankgiro. Då jag väljer Plusgiro så väljer jag även om jag ska skriva in ett meddelande eller ett OCR-nummer, skriver jag fel där så säger sidan till, så då skriver jag bara rätt OCR-nummer, och väljer att det ska vara det och inte som meddelande så fungerar det.
Hur betalar du vanliga räkningar? Fungerar ju på precis samma sätt (om du gör det via internet). <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så, när du loggat in så går du upp och väljer "Betala överföra" och där i menyn väljer du "BG/PG betalningar" enligt bild 1.
Sedan i bild två så ser du hur det ser ut när du ska betala, först lägger du till det Plusgiro du vill föra över till med "lägg till ny mottagar" om du inte redan har den i listan. Och nästna lägnst ner under "Välj Referens" ser du det jag menade med OCR eller Meddeland, klicka i OCR och skriv in OCR nummret i rutan så är det grönt sedan (efter du fyllt i belopp o.s.v då).
Tack för hjälpen Amarace du kan ta bort bankbilderna nu om du inte vill ha dem där.
Jag har varit på banken idag och det visade sig att jag endast har "gratisversionen" av internetbanken och då funkar inte girobetalningar med OCR-nummer.
Problemet får tillfälligt avhjälpas med inbetalningskort.
Tack för hjälpen än en gång.... <!-- </EdIndex> --></div>
Tack för hjälpen Amarace du kan ta bort bankbilderna nu om du inte vill ha dem där.
Jag har varit på banken idag och det visade sig att jag endast har "gratisversionen" av internetbanken och då funkar inte girobetalningar med OCR-nummer.
Problemet får tillfälligt avhjälpas med inbetalningskort.
Tack för hjälpen än en gång....
# Det är 1/3 av försäljningssumman och tre kronor (SEK) #
Ja då blir det dyrt för vad kostar det att betala in så som man gjorde förr (med papperslappar) <!-- </EdIndex> --></div>