Mcb 1252 4-Växlad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
F50gl skrev:niklas jag ska höra med en kille som jag känner han kanske har ett växel segmet som du kan få köpa ,, .. måst även säga vilket super drag du har i maskin , :mutt:
inte själva segmentet ja ska ha utan ja söker den hållaren som själva bygeln sitter i som gör att dragstången åker in och ut. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
F50gl

Inlägg av F50gl »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->okej , jag drar dit på studs och kollar om det finns . så får han bjud på kaffe med . <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

F50gl skrev:okej , jag drar dit på studs och kollar om det finns . så får han bjud på kaffe med .
okok gör så finns på telefon sen <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
F50gl

Inlägg av F50gl »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hopar in från kompisens dator , meddelar niklas att det som han söker finns ej här <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick tag i delen idag. nöjd och glad hem o skruva ihop mekanismen o igång o juster. kollade lite snabbt på dragkilen när motorn va isär o den såg vettig ut tycker ja. men nog fan har den jäveln ngt kant som e lite för rund så den tar sig ur dreven. nu blir mopeden prydnad ett tag till ja hittar energi igen att få den klar!! :( :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu går projektet i vila en stund. men denna skall inte säljas utan ja ska bara samla kraft att troligen åter en gång klyva motorhelvetet. troligen e dragkilen ngt rund på någon kant vilket gör att den tappar växlarna. flakisen va precis likadan och efter ja bytte dragkil så va felet borta. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tråkigt att du måste dela motorn igen. Men du få se det som att du lär dig, och får en fungerande motor! <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

SachsMekarn skrev:Tråkigt att du måste dela motorn igen. Men du få se det som att du lär dig, och får en fungerande motor!
tappat gnistan helt nu ikväll när ja fick ihop mekanismen för en billig peng o hoppades de skulle funka. men har insett att man inte ska hoppas ngt. klyver skiten med yxa snart! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liiiite trött har du allt blivit.... :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror det är någon som vill ta över innan storyxan kommer i bruk... :whistle2: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

pangerva skrev:Liiiite trött har du allt blivit.... :nod:
ja de kan man säga. men denna säljs ej o skulle ja mot förmodan sälja så ska den vara helt klar o då blir den dyr. hihi <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stå på dig Niklas :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

SachsMekarn skrev:Stå på dig Niklas :lol:
den e ju trots allt en fin prydnad när den står död på stället. de e ju fan att man inte kan byta kilen utan klyvning. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Säker på att det är kilen som är slut då? Jag har aldrig varit med om att kilen har varit slut, och har aldrig ens hört talas om det. Min gissning är att felet ligger någonstans i växelmekanismen.

Jag vet inte hur kunnig du är på växelinställningarna på Sachs, men vet man inte hur man ska göra, så är det svårt att få det bra. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lyft av växelgaffeln och pilla i en växel i taget för hand. Rulla moppen lite fram och tillbaka. Om växeln ligger i när du har ex tvåan i, borde skrotet fungera. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar