Hade strålande sol från blå himmel och 24 grader i skuggan i går. Var min födelsedag så det var 56 år sedan jag fick köra moped lagligt Det slog mig inte förrän i dag att jag borde firat detta genom att köra en sväng till de gamla kompisarna på min 15 års moped, den lika gamla Ducatin som står redo i maskinhallen Får väl gör det nästa år i stället. I dag började dagen med regn men nu har det klarnat upp och ser ut att bli lika fint igen
Det har varit mycket varmt på resan den här veckan. Sista dagarna +33 till +35 grader i Tyskland. Det har blivit något knas med kylan i bilen. Så det har inte blåst kalluft på passagerarsidan men hållt sig på 25 grader i bilen som går bra när man vant sig.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det är grått och ska bli lite regn i dag så det är perfekt för garageaktiviteter. Men om prognosen håller så blir det fint och en hojturer i morgon och på onsdag
Jag fick en hel del högsommarkänsla i veckan när vi var i Tyskland. Temperaturen var mellan +30 och +35 grader. Men det var antagligen fint här också, kollade aldrig. En tanke har också varit att åka till Norge nu bl.a. till Preikestolen i Lysefjord men det känns inte lockande i gråvädret.
Det är i alla fall underbart att slippa jobba och kunna vara på hugget för egna äventyr och tokerier precis när som helst
Bilagor
preikestolen.jpg (242.2 KiB) Visad 2423 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018