Coola/fula/billiga/dyra mopeder på BLOCKET, TRADERA och EBAY

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->*raketsport* låt nu inte farbror Hasse lura er :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ..utan ge den stackars dappen nytt liv med en riktig måtår...SACHS..då blir det ju nåt att lita på.. :thumb: vankas givetvis fika när ni kommer förbi å visar fynden...blir väl kaffe med dappe :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, det lutar mot att dappen får nytt liv och blir ihopskruvad. Vi måste ju se grejerna först. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jodå, det lutar mot att dappen får nytt liv och blir ihopskruvad. Vi måste ju se grejerna först.
Om ni tar vägen förbi mig så kan jag köpa hela Dappen så blir min dotter glad
Men det blir ju lite omväg för er... <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bara ni ger upp.. :D klart Rocketsport ska ha en Dappe i samlingarna :wink:
tom. jag har en slödapp :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Raketsport skrev:Jodå, det lutar mot att dappen får nytt liv och blir ihopskruvad.
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->blir ju bra med en saxonett på den där zlödappen tycker det borde öka på ordentligt mot originalet.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Något att ha över huvud taget? Eller är det bara skrot? Vad är det för ram o hjul?
http://www.blocket.se/uppsala/Mini_moppe_Sachs_32847036.htm?ca=10&w=1 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag ser inget växelreglage på den här sidan så det är nog bara en
tvåväxlad motor. borde ge prutmån i så fall om det är växelkåpan han vill ha betalt efter. och är den treväxlad så borde många crescent 2000 ägare vara med att hugga på den. hjul gissar jag Mamba och ram gissar jag nerkapad/rumphuggen/våldtagen/misshandlad E-type.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->härlig annonsbeskrivning

AVD: GLASKLART !!

http://www.tradera.com/Z%C3%BCndapp-Sport-Combinette-65-men-inte-komplett--auktion_302483_130596406
cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Ja det kan ju inte missuppfattas iallafall. Synd att den var så långt borta...och kanske på gränsen till dyr, eller inte. Hmm.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->några mil bort :D
Är det värt 3000:- ? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle

Inlägg av Pälle »

pangerva skrev:några mil bort :D
Är det värt 3000:- ?
Ja är man Zündappist och råkar ha motor och hjul liggande på hyllan så kan det vara värt 3000. Dock är tank, sadel o pakethållare av nyare modell så det är ju ett HPD av rang. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Raketsport skrev:
Braxmatte skrev:
Braxmatte skrev:Hittade den här under övrigt
http://www.tradera.com/Parm-MCB-moped-motor-delar-auktion_1010_129436537
nog skulle jag lagt den under mopedtillbehör
Och vinnaren blev.... (klicka på länken för facit)
Grattis
Nu har vi fått hem gobitarna! Det blev fler än en katalog i slutändan
Bild
OJ OJ då, det värst... :shock:

Ja ja, det är bara att gratulera till fyndet. :) Nu är jag ingen Traderakonsument men hade jag varit det så hade det här säkert blivit dyrare för er....

Dom båda högra känner jag igen. De fanns i cykelaffären där jag jobbade för länge sedan.

Bra i alla fall för nu håller jag hårdare i det jag redan har men kommer erbjuda er scannade bilder till hemsidan snart. Bl.a. fler sprängskisser.

Det jag har i butikskataloger är Husqvarna mopeder och motorcyklar från -58 någonting tror jag. Fick tag i cykeldito på veteranmarknad i vintras men fick betala rätt bra för den...

Var på vippen sälja hela rasket i höstas men som tur var hade jag ingen riktig ork då. Jag tror jag hade ångrat mig nu i så fall.... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den snyggaste Zündappmodellen, enligt mig!
Modell 67....om jag hade pengar.....
http://www.blocket.se/goteborg/Zundapp_1967___125cc___1976_32873295.htm?ca=17&w=3 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Pälle skrev:
Ja det kan ju inte missuppfattas iallafall. Synd att den var så långt borta...och kanske på gränsen till dyr, eller inte. Hmm....
Finns det nå´n anledning att inte ta en bild så som den ser ut nu ?????? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar