f50glx skrev:ja nu har det varit varmt i 10dar 25-29 det är för varmt tycker jag
jo nog är det lite väl häftigt...jag mår nog som bäst när det är 20 grader varmt
Va, ska ni gnälla på värmen nu då vi ÄNTLIGEN har fått hit den.
Fan, det är ju kyligt 95% av året. Skärp till er nu!
Hasse lille..man måste ju kunna andas oxå...30 grader varmt är en aning för varmt för det...man orkar ju inte röra sig då.. det jag menar är att jag mår bäst i c:a 20 graders värme... då är det ju varken för varmt eller för kallt...
För varmt är jobbigt särskilt på natten! Påminner mig om när frugan och jag var på semester på Rodos, bodde i Lindos, det sades vara Europas varmase plats. 35 grader i skuggan och stekande sol hela dagen. Jag hyrde en 125 cc japanare och körde runt med frugan därbak, sista dagen körde vi om en fiskare på moped som hade både en låda fisk och tanten på mopeden. Sedan kom vi till en backe som var så brant att vägen jick i zic zack uppför. jag missade växeln när jag växlade ned tappade farten, fick i ettan och släppte kopplingen men då reste sig framhjulet... Så där stod jag i en backe som pekade rakt upp med framhjulet i vädret och frugan hängande i för glatta livet. När hon drog orkade jag inte få ned framhjulet varför vi lugnt och stilla välte i en hög på asfalten. Då kom fiskaren med sitt lass och surrade förbi oss...Vi kravlade oss upp, frugan hade skrapat sig lte i skinnet på armen och var inte så glad, ingen ide att säga att om hon satt ned fötterna och släppt taget om mig hade jag klarat att hålla cykeln på rätt köl, vi stod ju still. Motorcykeln hade skadat ett blinkersglas när den välte, jag sade till uthyraren att den vält på parkeringen och jag vill minnas att jag fick betala runt en femtilapp för den skadan.
Vi hade 39 grader i graz
i går. Rätt svettigt. Fick gå in på flera pubar för att svalka mig. Hann med 2 puchmuseum också. Bilder kommer. Kul att gå på puchstraze.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Hasse skrev: Va, ska ni gnälla på värmen nu då vi ÄNTLIGEN har fått hit den.
Bra rutet!
Jag mår bra av värmen men det är så sällan den är här, och när den äntligen kommer sätter dom på fläktar och kylaggregat inomhus så det blir som isande vinter igen
Inte nog med det. Fläktar som för oväsen och kylaggregat som drar massa ström helt i onödan.
Jag väntar tills ingen ser mig och då trycker jag snabt på "off" knappen
Bra rutet!
Jag mår bra av värmen men det är så sällan den är här, och när den äntligen kommer sätter dom på fläktar och kylaggregat inomhus så det blir som isande vinter igen
Inte nog med det. Fläktar som för oväsen och kylaggregat som drar massa ström helt i onödan.
Bra rutet!
f50glx skrev:ja nu har det varit varmt i 10dar 25-29 det är för varmt tycker jag
jo nog är det lite väl häftigt...jag mår nog som bäst när det är 20 grader varmt
Gärna 30+, man vänjer sig vid värmen.
Bara att ta det lite lugnare och drick vatten, lär av de som bor där det är varmt året runt...
Snart har vi kallt, regnigt, snöigt eller blåsigt här i elva månader igen.
I natt ca:03.00 fick vi första lilla regnskuren på drygt tre veckor i Nusnäs
Ska ut i kväll och försöka dansa en "Regndans" Olidligt hett i dag också
SÅ !! Jag klagar på värmen i allafall (Grannfrun fick hälla 20L vatten på ett två år gammalt Äppleträd i förgår
Lasse väss skrev:Ska ut i kväll och försöka dansa en "Regndans" Olidligt hett i dag också
SÅ !! Jag klagar på värmen i allafall (Grannfrun fick hälla 20L vatten på ett två år gammalt Äppleträd i förgår
Du klagade förra sommaren också men då att det regnade för mycket
Förresten.... Var det inte då det var alldeles för kallt också?