övrigt
Re: övrigt
Kan bli samma besiktnings regler som för a-tracktorer på mopeder i framtiden ?
Miljözoner kan bli ett problem för mopeder ? Med 10kugg orkar dt50r bara upp till 47km\h på plan väg utan medvind
Polisen får gärna provköra dt50r så länge den är s.t.d och pluggad
Se polisen göra sig skyldig till fortkörning och det blir ej jag som står för böterna ?
Dt50r börjar gå 47km\h vid 7.700rpm istället för 57km\h vid 7.900rpm med 10kugg framdrev i topp
Har varit upp på yamaha center och fixat bak bromsen i dag 

Jättebra att ha fått den ordnad
Nu kommer DT50R att gå lite lättare och fortare också och så slipper du slita ut bromsen som det blir när den ligger på hela tiden,

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Dt50r är ej slut,dt50r håller flera år till,varför byta det som fungerar ?
Ja precis, det blir ju mycket billigare att underhålla det man har istället.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Dt50r är ej gjord som en dt50mx och 2 gånger har den varit nära nypa ihop på e4 p.g av oljebrist ,dt50r är gjord för att orka 45,inte toppa 45 och det betyder att den kan gå mer än 45 i pluggat skick .har gjort lite oljeblandad bensin för att den inte ska nypa ihop totalt ,på dom lägre växlarna är det inga problem .men.på dom högre växlarna blir det problem.motorn bromsar trotts att jag gasar och växlar upp?
Dom kör omkring med trimmade eu mopedbilar i norsjö ?
Bakbromsen är fortfarande på medans jag kör,dom skicka bara hem mej med bakbromsen på
Ska dom ha publik innan dom gör nåt åt felen på yamaha center 

Bakbromsen har haverat på yamaha dt50r