En helt jäkla otrolig dag så fint och varm nästan vindstilla på sjön under hela dagen,Blev två gäddor till kvällen,Nu är nog denna fina sommar på väg mot sitt slut56:an skrev:Den här lördagen har känts som årets finaste dag. Vädret liksom bara helt perfekt![]()
Bilden säger det mesta, bara att tillägga klockan var 13.16![]()
Vädret..
Hasse skrev:Vicket hålens fint'e vär det är nu fast vi gått en vecka in i September.
Har brummat Guzzi både igår och idag, 22-23 +grader
Vet inte om det var två såna fina dagar på rad ens i Juli i fjol sommar .
kan bara hålla med dig Hasse....tyvärr blev det ju ingen moppeåkning utan bara pelletsbärande...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
I vintras när jag var ute å masade med snön( https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 8604_n.jpg ) så längtade jag efter att få klippa gräset, så nu i sommar har det bara varit till å tiga å rycka igång klipparn när det varit dags..Raketsport skrev:Visst är det ju skönt med värme, men gräset växer ju fortfarande
Fast nu är jag allt lite sugen på en liten snöhög så att jag får montera på snöslungan på min tvåhjulstraktor.

Mvh Patrik
Det kan jag tänka mig, en äkta supermaskin!Patrik skrev: Fast nu är jag allt lite sugen på en liten snöhög så att jag får montera på snöslungan på min tvåhjulstraktor.
Mvh Patrik

Jag hade nog redan monterat på slungan och "torrkört" lite, bara för att se så att allt, tja...

Det är den slungan som är känd för att kasta snön så långt bort så att man aldrig hittar den igen, haha.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
får hoppas att det inte blir lika mycket snö i vinter som 2010, då de behövdes plogpinnar för att kunna hitta igen och gräva fram brevlådan
http://img339.imageshack.us/img339/8633/sam4506.jpg
http://img339.imageshack.us/img339/8633/sam4506.jpg
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Det var mycket snö här i Kalmar också för tre år sedan 2010
Liksom hos er börjar hösten visa sig här också. Jag har sett grönskan börjar skifta färg och löven falla till marken men det har också varit dagar med det bästa sommarväder man kan tänka sig. Sen har jag även hört meteorologer yttra sig i stil med "sommaren sjunger på sista versen" när vi är mitt i halva september och både sommaren och sensommaren egentligen är historia sen flera veckor tillbaka.
Ja, sommaren 2013 blir att minnas som något mycket bra och det känns väldigt skönt efter de senaste årens regnsomrar och vargavintrar.
Jag hoppas och tror det kommer bli en snäll vinter och hösten tror jag inte är slut på ett bra tag än. Den får inte vara det förresten, för jag har mycket att ta tag innan man blir tvungen att hålla sig inomhus för kylan och snöns skull.
Hittills har jag fått ihop c:a 7 kubik torr och eldningsbar ved och nedan är ett lass på knappt en halv kubik sågat och klart och som jag hämtade igår på en hög för trädgårdsavfall. Jag hade förstås tillåtelse av dom som äger marken...
Överst är det nån poppel eller nåt som inte väger knappt nåt alls, men det finns även lite bättre och underst är det grova vedbitar som någon slängt. Vet inte vad det är men det är nåt träd dom fällt inne i stan och kört ut hit men nu ska det in igen till stan och eldas opp

Liksom hos er börjar hösten visa sig här också. Jag har sett grönskan börjar skifta färg och löven falla till marken men det har också varit dagar med det bästa sommarväder man kan tänka sig. Sen har jag även hört meteorologer yttra sig i stil med "sommaren sjunger på sista versen" när vi är mitt i halva september och både sommaren och sensommaren egentligen är historia sen flera veckor tillbaka.
Ja, sommaren 2013 blir att minnas som något mycket bra och det känns väldigt skönt efter de senaste årens regnsomrar och vargavintrar.
Jag hoppas och tror det kommer bli en snäll vinter och hösten tror jag inte är slut på ett bra tag än. Den får inte vara det förresten, för jag har mycket att ta tag innan man blir tvungen att hålla sig inomhus för kylan och snöns skull.
Hittills har jag fått ihop c:a 7 kubik torr och eldningsbar ved och nedan är ett lass på knappt en halv kubik sågat och klart och som jag hämtade igår på en hög för trädgårdsavfall. Jag hade förstås tillåtelse av dom som äger marken...
Överst är det nån poppel eller nåt som inte väger knappt nåt alls, men det finns även lite bättre och underst är det grova vedbitar som någon slängt. Vet inte vad det är men det är nåt träd dom fällt inne i stan och kört ut hit men nu ska det in igen till stan och eldas opp

Senast redigerad av 56:an den 16 sep 2013, 01:22, redigerad totalt 1 gång.